موارد نژادپرستی، یهودی ستیزی و نفرت از مسلمانان توسط گروه‌های حامی برتری نژاد سفید در دانشگاه‌های آمریکا به میزان چشمگیر ۷۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی جروزالم پست، سازمان غیردولتی بین المللی موسوم به اتحادیه ضدافترا اعلام کرد موارد نژادپرستی، یهودی ستیزی و نفرت از مسلمانان توسط گروه‌های حامی برتری نژاد سفید در دانشگاه‌های آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۱۷/۲۰۱۸ در مقایسه با سال قبل از آن به میزان چشمگیر ۷۷ درصد افزایش یافته است.

از اول ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ تا سی و یکم ماه مه سال ۲۰۱۸، مرکز مبارزه با افراط گرایی اتحادیه ضدافترا، ۲۹۲ مورد تبلیغات حامیان برتری نژاد سفید را در دانشگاه‌ها ثبت کرد. این در حالی است که حوادث این چنینی در سال تحصیلی ۲۰۱۶/۲۰۱۷، برابر با ۱۶۵ مورد بود.

در مجموع؛ از اول ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶، ۴۷۸ حوادث این چنینی در ۲۸۷ دانشگاه در ۴۷ ایالت و واشنگتن دی سی روی داده است.

این سازمان اعلام کرد پخش تبلیغات همچنان یک روش پرطرفدار در بخش راست افراطی جنبش برترپنداری نژاد سفید است.

این تبلیغات اغلب شامل یک بخش جذب نیروست و مکررا گروه‌های اقلیت از جمله یهودیان، سیاه پوستان، مسلمانان، مهاجران غیرسفید پوست و همجنسگرایان را هدف قرار می‌دهد.

جاناتان گرینبلات، مدیر عامل اتحادیه ضدافترا اعلام کرد: "محیط‌های دانشگاهی باید مکان‌هایی برای یادگیری، رشد و آینده نگری باشد، نه نژاد پرستی تنگ نظرانه و لفاظی‌های نفرت گرایانه‌ای که متعلق به گذشته است".

او افزود: "ما نگران هستیم که می‌بینیم هواداران برتری نژاد سفید به تلاش‌های خود برای هدف قرار دادن دانشگاه‌ها با استفاده از تبلیغات سرعت می‌بخشند، به امید آنکه جوانان را به جهان بینی متعصبانه خود جذب کنند. "

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اسلام ستیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار