استاد گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه آلرژی یکی از بیماری های شایع به شمار می رود گفت: با افزایش سن علائم این بیماری نیز کاهش می یابد.

علائم آلرژی با افزایش سن بهبود می یابدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر رضا فرید حسینی افزود: در قرن ۲۱، آلرژی ها به یکی از پدیده های مهم در زندگی مدرن تبدیل شده است و بر اساس پیش بینی سازمان جهانی بهداشت تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۵۰ درصد مردم جهان مبتلا به یکی از علائم آلرژی می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیماری آلرژی می تواند یکی از اعضای بدن از جمله پوست، چشم، بینی، ریه، دستگاه گوارش و حتی مغز را درگیر کند گفت: دلایل ابتلا به آلرژی به ژنتیک برمی گردد که ژن خاص آن را دارند همچنین عوامل استنشاقی، خوراکی و تماسی نیز می تواند در بروز این بیماری تاثیر گذار باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به سن ابتلا به آلرژی اشاره کرد و افزود: آلرژی از بدو تولد تا سنین بالا می تواند فرد را درگیر کند در جوانی و نوجوانی بیشتر است و با افزایش سن کمتر می شود.

وی پیشگیری را بهترین راه درمان دانست، گفت: اگر فرد به عوامل استنشاقی مانند بوییدن گل، تماسی مانند استفاده از لوسیون های مختلف و خوراکی مانند بادام زمینی، کنجد حساسیت دارد باید برای پیشگیری از بروز آلرژی از آنها اجتناب و دوری کند.

دکتر فریدحسینی افزود: آلرژی مانند سرماخوردگی تب و لرز ندارد فقط علائمی چون خارش بینی، چشم و آبریزش زیاد دارد مشکل تنگی نفس در آلرژی ریه و کهیر در آلرژی های پوست مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه برای آلرژی درمان های متعدد وجود دارد، گفت: برای تشخیص نوع آلرژی تست های پوست و تست سرم و روش های درمانی ایمونوتراپی یا واکسن تراپی برای کاهش حساسیت استفاده می شود.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.