قانونگذاران اروپایی در ساعات پایانی روز چهارشنبه در "تصمیمی غیر الزام‌آور" با ۵۷۳ رای موافق در برابر ۹۳ رای مخالف، از طرح تجارت «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» با ایران حمایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران اروپایی در ساعات پایانی روز چهارشنبه در "تصمیمی غیر الزام‌آور" با ۵۷۳ رای موافق در برابر ۹۳ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع، از طرح تجارت «بانک سرمایه‌گذاری اروپا» با ایران حمایت کردند.

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به عنوان بازوی مالی اتحادیه اروپا، یکی از امیدهای این اتحادیه برای ادامه تجارت با ایران و زنده نگه داشتن برجام پس از خروج آمریکا از این توافق است.

با این حال، به گفته رویترز، تصمیم پارلمان اروپا الزام‌آور نیست و بانک سرمایه‌گذاری اروپا می‌تواند با در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا، بر اساس منافع خودش درباره تجارت با ایران تصمیم‌گیری کند.

گفتنی است در پی خروج آمریکا از برجام، کشورهای اروپایی از قصد خود برای حفظ منافع ایران خبر داده‌اند. با این وجود، به دلیل کارشکنی‌های آمریکا و تهدید واشنگتن به اعمال تحریم  علیه شرکتهای اروپایی، این امر تاکنون راه به جایی نبرده است. 

وزرای خارجه کشورهای باقیمانده در برجام قرار است با هدف بررسی مجدد راهکارهای حفظ این توافق، روز جمعه نشست دیگری را در وین با حضور فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برگزار کنند.

انتهای پیام/

حمایت پارلمان اروپا از تجارت با ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار