کارگروه ویژه اقدام مالی تعلیق اقدامات خود علیه ایران را تا ماه اکتبر تمدید کرد

کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد تعلیق "اقدامات تقابلی علیه ایران" را برای یک دوره دیگر تا ماه اکتبر ۲۰۱۸ تمدید می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد تعلیق "اقدامات تقابلی" علیه ایران را برای یک دوره دیگر تا ماه اکتبر ۲۰۱۸ (آبان ماه) تمدید می‌کند.

این گروه که وظیفه خود را مقابله با پولشویی در جهان عنوان می‌کند، بعد از برجام، با هدف ترغیب ایران به انجام اصلاحات بانکی، از جمله در زمینه مبارزه با پولشویی، به مدت یک سال تدابیر موسوم به اقدامات تقابلی علیه ایران را به حالت تعلیق درآورد.

تصمیم اف‌ای‌تی‌اف مبنی بر تعلیق مجدد اقدامات تقابلی علیه ایران در حالی اتخاذ شد که آمریکا و متحدانش از چندی پیش تلاش‌های زیادی را برای بازگرداندن ایران به فهرست سیاه این نهاد به کار بسته بودند.

گروه ویژه اقدام مالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده، گفته است ایران تا ماه اکتبر فرصت دارد اصلاحات مالی لازم را برای آنچه "همسو شدن با هنجارهای بین‌المللی" خوانده شده، انجام دهد.

این نهاد همچنین در این بیانیه ضمن ابراز ناامیدی از قصور ایران (!) در پرداختن به نواقص مربوط به قوانین ضدپولشویی (AML) و مقابله با تروریسم (CFT)، اعلام کرده است که انتظار دارد ایران به سرعت مسیر اصلاحات را طی کرده و برای اجتناب از پیامدهای احتمالی، تا اکتبر ۲۰۱۸ اصلاحیه‌هایی را در این قوانین در تطابق کامل با استانداردهای FATF به تصویب برساند.

این گروه در عین حال، به ۳۷ عضو خود و دیگر کشور‌های جهان پیشنهاد کرده است که به توصیه به موسسات مالی خود برای هوشیاری در روابط و مبادلات با ایران، ادامه دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۷ دی ۱۳۹۷
من هم موافقم اگرماکورکورانه قبول کنیم باورکنیدضربه فنی میشیم
Germany
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۹ تير ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۹ تير ۱۳۹۷
کافیه که دستتون رو بشه دیگه کلکتون کنده شده
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۲:۰۱ ۰۹ تير ۱۳۹۷
FATF ضمن ابراز ناامیدی از قصور ایران (!) ... اعلام کرده است که انتظار دارد ایران به سرعت مسیر اصلاحات را طی کرده و برای اجتناب از پیامدهای احتمالی، تا اکتبر ۲۰۱۸ اصلاحیه‌هایی را در این قوانین در تطابق کامل با استانداردهای FATF به تصویب برساند.
چند نکته:
اول اینکه: ایران تجربه کافی در زمینه اصلاحات و طرفداران اصلاحات را دارد ( مجلس ششم - - و نامه مذاکره مجدد با آمریکا بعد از خروج آمریکا از برجام) فقط چند نمونه از دسته گل هایی است که اصلاحات چی ها به آب داده اند
دوم: ضرب الاجل را ما مشخص کرده ایم تا اروپا تکلیف خودش را با برجام مشخص کند. ایران نیازی به تعیین ضرب الاجل FATF تا اکتبر 2018 ندارد
سوم: هیچ وقت یک ایرانی اصیل و متعهد که عاشق وطن خویش میباشد را تهدید نکنید
چهارم: مجلس ایران بهتر است قوانینی را پیگیری کند که قبلا به تصویب رسانده است
مانند از کجا آورده ای. مبارزه واقعی با فساد - تامین معیشت مردم و از این قبیل مصوبات که خیلی هم خوب هستند فقط باید اجرایی شوند
پنجم: دولت محترم لطف کرده یک تکانی به خود بدهد به جای چشم امید داشتن به برجام اروپایی و FATF , آموزش مسایل جنسی به دانش آموزان و غیره به فکر چرخاندن چرخهای اقتصاد و معیشت مردم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۹ تير ۱۳۹۷
چرخیدن چرخهای ا قتصادی منوط به ایجاد ارتباط تنگاتنگ با جهان خارج است باید به قوانین بین المللی احترام بگذاریم.وسعی نکنیم برای فراراز تعهداتمان وشانه خالی روی این قوانین حرف بگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۱۸ ۰۹ تير ۱۳۹۷
می خواهند نقاط ضعف و قوت مالی ایران را بصورت شفاف رصد و ایران را در فرصت مناسب ضربه فنی کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۹ تير ۱۳۹۷
اجازه نمیدهم دشمنان به وطنم ایرانم دخالت کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهربان
۱۰:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۷
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۹ تير ۱۳۹۷
توروخدا به داد مشکلات وگرانی هم برسید
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۸:۳۸ ۰۹ تير ۱۳۹۷
معلوم شد یه نفعی برای fatf چی ها داره که به ایران فرصت دادن بخواد عضو بشه
این معاهده بوداره بدجور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۷
موافقم
آخرین اخبار