معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه یک سوم بازار تسلیحاتی جهان برای آمریکا است، گفت: قدرت‌های جهانی برای ضربه وارد کردن به‌ امت اسلامی توطئه می‌کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  آیت‌الله محسن قمی    معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز در همایش تمدن (گذشته حال آینده) نقش و رسالت علمای افغانستان که در تالار ولایت برگزار شد، با اشاره به اقدامات آمریکا در طول تاریخ گفت: آمریکا خشونت و آزار جنسی را جز فرهنگ خود دارد، قدرت‌های جهانی توطئه ایجاد می‌کنند و در جهت ضربه زدن به جامعه اسلامی هستند.

وی افزود: یک سوم بازار تسلیحاتی جهان مربوط به‌ آمریکا است که 70 درصد آنها را در خاورمیانه مصرف می کنند و  در پی تجزیه جهان اسلام است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: با نگاهی به‌ وضعیت جهان امروز متوجه می شویم،  شرایط بحرانی است و نیاز به‌ تمدن و حرف جدید احساس می‌شود، گوش‌ها همه به‌دنبال صدای  تمدنی هستند که عدالت واقعی، را در اعطای فرصت‌ها به وجود آورد.

 آیت‌الله قمی یادآور شد: اکنون بیشتر از دوره جنگ جهانی دوم، آواره در جهان وجود دارد و تعداد آن از 62 میلیون گذشته است، این افراد از سوریه، افغانستان، فلسطین و جامعه اسلامی هستند. 

وی تأکید کرد: در سال 2017 حدود 90 نفر از آوارگان در آب‌ها غرق شدند و بسیاری از کودکان زندانی هستند، به‌ طوری که آمار آوارگان زندانی از 11 میلیون گذشته است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حدود 800 میلیون نفر از جمعیت جهان در فقر مطلق زندگی می‌کنند درحالی که  اگر 314 نفر از ثرتمندان جهان نیمی از ثروت خود را بدهند، گرسنه‌ای دیگر وجود نخواهد داشت.

 آیت‌الله قمی با بیان اینکه وضعیت کرامت انسان‌ها نیز امروزه جایگاه درستی ندارد، یادآور شد: بشریت فهیم است و جوانان  به‌ دنبال تمدن جدید هستند بنابراین باید زمینه برای ایجاد تمدن اسلامی مدرن فراهم شود.

وی گفت: امت اسلامی امروزه گسترده و مرزهای بسیاری دارد، تنوع زبان‌ها از عربی، اردو، پشتو، فارسی و دیگر زبان‌ها وجود دارد که مؤلفه‌های تمدن اسلامی گذشته همراه با نیاز امروز، می تواند تمدن عمیق و کارآمد اسلامی ایجاد کند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: زبان فارسی بیشترین نقش در توسعه کتب اربعه شیعه را داشته و نشان می‌دهد، این منطقه  زمینه لازم برای ایجاد تمدن جدید را دارد، امت اسلامی 75 درصد ذخایر ارزی و اقتصادی را در بردارد و جوانان فهیم و اندیشمند هم جزء سرمایه‌های این امت هستند.

 آیت‌الله قمی تأکید کرد: از نظر جغرافیای سیاسی، مناطق مهمی داریم که می‌توانیم گلوگاه حاکمیت دشمن را بگیریم، راه اسراییل به‌ شرق از این مناطق می‌گذرد، متأسفانه با وجود این امکانات، جامعه اسلامی از جایگاه خوب خود برخوردار نیست. 

وی گفت: فرهنگ‌سازی برای امت واحده اسلامی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار قراردهیم و سیره ائمه اطهار(ع) را در میان جوانان خود نهادینه کنیم.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت:علما نقش هدایت‌گری در جامعه اسلامی را بعهده دارند و نباید در این امر کوتاهی کنند.

آیت‌الله قمی بیان کرد: دشمنان قدرت جهان اسلام را برنمی‌تابند، پاسداری از امت اسلامی بر عهده ما است و اگر چرایی آن را بدانیم، با چگونگی آن کنار می‌آییم.

 

انتهای پیام/س

صحبت های معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در مشهد

 

برچسب ها: رهبر انقلاب ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.