ملت ایران در مقابل فشار‌ها هیچگاه سر تسلیم فرود نمی‌آوردرئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تهدید، ارعاب و فشار‌های تحریمی آمریکا بیانگر اقتدار ایران اسلامی و عجز دشمنان در برابر اراده ملت و نظام جمهوری اسلامی بوده و این ملت سرافراز در برابر این فشار‌ها هیچگاه سر تسلیم فرود نیاورده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار بهمن کارگر شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران اظهار کرد: هدف آمریکا و حامیان وی از فشار و توطئه‌های کنونی ایجاد فاصله و جدایی بین مردم، مسئولان، قوای مسلح و رهبری و نیز سردرگم کردن دولت برای تصمیم گیری‌های عجولانه و اشتباه است.

وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر نیز در دفاع مقدس قرار دارد، افزود: هم اکنون ما در جبهه‌های فرهنگی و اقتصادی باید با خدعه‌ها و فشار‌های بیگانگان مبارزه کنیم و تجربه نشان داده هرگاه ما در اتحاد و انسجام ملی جدیت داشته ایم دشمنان با زبونی و خواری شکست خورده و عقب نشینی کرده اند.

کارگر با اشاره به اینکه ایران در علوم مختلف از جمله پزشکی، نانو، هسته ای، نظامی، دفاع و حوزه سیاسی در دنیا جایگاهی رفیع و ارزشمند دارد، یادآور شد: هدف اصلی دشمنان این است که به طرق مختلف مسیر توسعه و رشد ایران را مسدود کند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در میان منطقه ناآرام خاورمیانه از امنیت، ثبات و اقتدار برخوردار است، گفت: هدف اصلی دشمن در تشکیل داعش نابودی ایران بود که با درایت جمهوری اسلامی و تاسی گرفتن از فرهنگ بسیج و شهادت توطئه تشکیل و فعالیت گروهک‌های تکفیری و داعش نیز همچون سایر دسیسه‌های دشمنان انقلاب خنثی شد.

وی یادآور شد: منکر وجود مشکلات بویژه در حوزه اقتصادی نیستیم، اما عبور سالم از این امتحان و برهه همچون دوران جنگ تحمیلی که یک امتحان سخت بود، با توکل به خداوند، صبر، اطاعت از منویات رهبری، همکاری مردم و مسئولان، همدلی بین همه مسئولان لشکری و کشوری امکان پذیر است.

کارگر در خصوص موضوع دفاع مقدس هم افزود: پیروز واقعی جنگ تحمیلی مردم بودند که از جان و مال برای پیروزی و سربلندی کشور گذشتند هر چند نباید رهبری‌های داهیانه امام راحل در مدیریت جنگ را نادیده گرفت و دفاع مقدس به همه اقشار، احزاب، جناح ها، ادیان رسمی کشور تعلق دارد.

وی در مورد آزادسازی مهران هم اظهار کرد: دشمن بعث با توجه به موقعیت جغرافیایی مهران همواره در صدد گرفتن این شهر بود و بار‌ها مهران بین قوای خودی و دشمن دست به دست شد تا اینکه بعد از فتح فاو توسط رزمندگان ایرانی صدام مهران را به جای فاو تصرف کرد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) با توجه به حساسیت موضوع مهران با دستور صریح و قاطع خواستار باز پس گیری و آزادسازی مهران شدند و بعد از آزادسازی مهران همچون خرمشهر بازپس گیری مهران را به قدرت و رافت خداوند نسبت دادند و فرمودند: مهران را خدا آزاد کرد که این جمله نشان دهنده جایگاه تاکتیکی و استراتژیکی مهران بود.

انتهای پیام /پ

 

سردار کارگر در مرز مهران

برچسب ها: دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.