رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از واردات ۳ هزار نفر شتر در سه ماهه ابتدایی سال جاری به استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان؛ مجتبی پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال ۳ هزار نفر شتر به سیستان و بلوچستان وارد شده است و هم اکنون نیز مانعی برای واردات شتر به استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مجوز واردات شتر پس از سال‌ها رایزنی در سال قبل صادر شده است، افزود: در این راستا در سال گذشته ۸۸۰۰ نفر شتر به استان وارد شده و این رقم در سه ماهه اول امسال ۳ هزار نفر شتر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زمینه برای کشتار، پرواربندی و تولید شیر شتر در استان فراهم است و علاقمندان می‌توانند به این امر مبادرت ورزند.

وی با اشاره به اینکه در واردات شتر کشور‌های عربی مد نظر هستند، ادامه داد: دستور العمل واردات انبوه شتر از مرز دریایی نیز در حال تدوین است.

پیری بیان کرد:  آن دسته از وارد کننده گان شتر که به این امر مبادرت ورزیدند از نژاد وارد شده به لحاظ گوشت و شیر تولیدی رضایت دارند که این امر ما را بر استمرار واردات شتر مصمم کرده است.

وی گفت: تاکنون از خراسان شمالی نیز تقاضای واردات از مرز دریایی را داشته ایم که بر این اساس کار قرنطینه شتر وارداتی در استان سیستان و بلوچستان انجام و کار نگهداری و پرواربندی شتر در استان خراسان شمالی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از همین رو مسئولان نیز برای تسهیل امور در واردات باید ارز مناسب را در اختیار وارد کنندگان قرار بدهند.

انتهای پیام/ع

واردات ۳ هزار نفر شتر در سه ماهه ابتدایی سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار