عضو هیات علمی گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی گفت: برخی از میوه‌های تابستانی مانند زردآلو، هلو، آلو و شلیل هم غذای لطیف محسوب می‌شوند و هم به تامین رطوبت بدن کمک می‌کنند.

میوه‌های تابستانی تامین کننده رطوبت بدنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دکتر مجید انوشیروانی افزود: برخی از میوه‌های تابستانی مانند زردآلو، هلو، آلو و شلیل هم غذای لطیف محسوب می‌شوند و هم به تامین رطوبت بدن کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: این میوه‌ها در حالت رسیده آبدار شیرین، به تامین رطوبت بدن کمک می‌کنند و ضمنا مواد موسیلاژی آن‌ها این آبرسانی را پایدارتر می‌کند.

عضو هیات علمی گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه میوه‌های یاد شده برای کسانی که لاغر خشکیده و نحیف هستند سودمند می‌باشند، تصریح کرد: در همین افراد اگر معده رطوبت غیرطبیعی داشته باشند مصرف آن‌ها بی زیان نیست و می‌تواند ریفلاکس، نفخ و آبریزش دهان را افزایش دهد.

دکتر انوشیرونی گفت: در چنین مواردی پیشنهاد می‌شود دو ساعت پیش و پس از این میوه‌ها نوشیدنی یا غذای آبکی مصرف نشود و تا جایی که ممکن است جایگزین یک وعده غذا شوند یا به عنوان یک میان وعده غذایی مصرف گردند.

وی افزود: کسانی که نفخ و ریفلاکس شدید دارند بهتر است بجای زردآلوی تازه و هلوی تازه از برگه خشک آن‌ها استفاده نمایند.
 
انتهای پیام// ج.ر
 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.