بازی های رایانه ای معضلی جدی برای کودکان ونوجوانان

بازی های رایانه ای یکی از سرگرمی های این روزهای کودکان و نوجوانان به معضلی جدی برای آنها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج در دنیای امروز که بازی های رایانه ای یکی از سرگرمی های پرطرفدار دربین کودکان تبدیل شده نیاز است که علاوه بر سرگرمی خطراتی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است.

برخی از مردم به خصوص والدین فکر می کنند که بازی کردن با بازی های رایانه ای برای کودکان مفید است، زیرا دارای مزایایی از قبیل: جلوگیری از بیرون رفتن، یادگیری چیزهای بد و ... می باشد. ولی به دلیل اشکالاتی که در بازی کردن بازی های رایانه ای وجود دارد مخالفیم. یکی از این مشکلات زیاده روی در انجام این بازی ها است که اغلب کودکان و نوجوانان بدون توجه به زمان به این کار می پردازند که می تواند آسیب های جدی را برای آنها بدنبال داشته باشد.

معضل بازی رایانه ای این است که کودکان غیر فعال را افزایش می دهد و مشکل بهداشتی در میان آنها بوجود می آورد. امروزه وزن زیاد و چاقی خطر قابل توجهی برای کودکان است زیرا آنها ممکن است بیش از قبل تغذیه مصرف کنند و فعالیت بدنی آنها نیز کاهش پیدا کند.

بازی های رایانه ای معضلی جدی برای کودکان ونوجوانان

 

بازی های رایانه ای کودکان را خشن تر می کند.

کارشناس رواشناسی در گفت وگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت:بازی  رایانه ای به دلیل پرخاشگری که در این بازی ها وجود دارد پرخاشگری را در این کودکان تقویت می کند.

پادیاب با بیان اینکه بعضی کودکان با نشستن های زیاد برسیستم های بازی های رایانه ای به نوعی اعتیاد به این نوع بازی ها پیدا می کنند تصریح کرد:انزوا طلبی و گوشه گیری از دیگر معضلات بازی های رایانه است.

وی افزود:به دلیل اینکه کودکان زمان زیادی را برای بازی های رایانه ای تلف می کنند موجب افت شدید تحصیلی دانش آموزان می شود.

 

بازی های رایانه ای معضلی جدی برای کودکان ونوجوانان

 

تفکرات سیلسی پشت پرده بازی های رایانه ای

کارشناس بازی های رایانه ای در گفت وگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج گفت:شرکت های بازی رایانه ای به دنبال پر کردن اوقات فراغت فرزندان ما نیستند آنهابه دنبال این هستند که تفکرات سیاسی و فرهنگی  خود را به فرزندان ما القا کنند.

فوقی تصریح کرد:بعضی از شرکت های سازنده این بازی ها سعی می کنند بازی خشن و بعضا رعب آور را تولید و روانه بازار کنند که این معضلات خاص خود را دارند.

بازی های رایانه ای معضلی جدی برای کودکان ونوجوانان

 

کارشناس رواشناسی در گفت وگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج به والدین توصیه می کنندبا توافق با کودکان بازی هاو سرگرمی ها کودکان را نتخاب کنند.

پادیاب با بیان اینکه کنترل این نوع برنامه ها می تواند از آسیب های بعدی جلوگیری کند افزود:کوکان سعی کنند از بازی های دسته جمعی استفاده کنند که اجتماعی شدن کودکان را تقویت می کند.

فوقی کارشناس بازی های رایانه ای هم می گوید:سعی کنیم با انتخاب بازی های ساخت تولید داخلی که بافرهنگ و آداب ما هم خوانی دارد از معضلات این بازی ها جلوگیری کنیم.

بر اساس آمار موجود 23میلیون کودک و نوجوان مشغول بازی های رایانه ای هستند که از این تعداد19میلیون از این کودکان و نوجوانان  به بازی های اکشن وخشونت آمیز روی می آورند.

گزارش از ذوالفقار دیودل

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.