معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت : آبرسانی سیار به بیش از 140 روستای استان آبرسانی می شود.

آبرسانی سیار به بیش از 140 روستای استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه یوسف اسماعیلی معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت : با اشاره به 1750 روستایی که با بیش از 402 هزار نفر جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند هم اکنون 140 روستا به دلیل نداشتن منابع آب کافی به صورت سیار آبرسانی می‌شوند.

وی گفت : طی روزهای اخیر که شاهد افزایش دمای هوا بودیم به تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار اضافه شد و هرچه به سمت گرما پیش برویم تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار بیشتر خواهد شد.

اسماعیلی افزود : در فصل گرما از یک سو افزایش مصرف را داریم و از سوی دیگر برخی منابع آبی روستاها به دلیل گرما کم آب و خشک می‌شوند.

وی افزود : پیش بینی می شود در اوج فصل گرما به بیش از 300 روستای استان آبرسانی سیار صورت گیرد و اوج آبرسانی‌ها تا مهر ماه است و پس از آن دوباره منابع آبی احیا و میزان مصرف کم می‌شود.

اسماعیلی گفت : عمده روستاهای نیازمند آبرسانی سیار استان در شهرستان‌های بزرگ، مناطق گرمسیری و خصوصا در شرایط کنونی در مناطق زلزله زده از جمله سرپل‌ذهاب و گیلانغرب هستند.

وی سهمیه آبرسانی برای هر خانوار را 150 تا 200 لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد که عمدتا برای مصارف شرب روستاییان است و افزود:البته روستاییان به دلیل مصرف آب خصوصا برای احشام به آب بیشتری نیاز دارند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

140 روستا به دلیل نداشتن منابع آب کافی به صورت سیار آبرسانی می‌شوند

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.