کانفیگ مودم به دو صورت اتوماتیک و دستی انجام می‌شود. ما در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان سعی داریم شما را با کانفیگ مودم در حالت دستی بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانفیگ (config) مخفف configuration می‌باشد. کانفیگ به معنی پیکربندی است که انواع مختلف کانفیگ وجود دارد که در زمینه های مختلف کاربرد دارد. از انواع کانفیگ می توان به کانفیگ سیستم، کانفیگ سرور، جاکانفیگ سایت، کانفیگ مودم، کانفیگ گوشی اشاره کرد. در بخش کانفیگ مودم، یکی از بزرگترین مشکلات مردم، مرحله اتصال به اینترنت کانفیگ مودم است. کانفیگ مودم را می توان به دو صورت دستی و اتوماتیک تنظیم کرد. شما می توانید بدون نیاز به راهنمایی دیگران کانفیگ مودم خود را تنظیم کنید. ما در این مقاله می خواهیم نحوه آموزش "کانفیگ مودم در حالت دستی" را همراه با آموزش تصویری در اختیار شما قرار دهیم. ما را دنبال کنید و مراحل آن را به صورت کامل اجرا کنید.

کلمه bridging به چه معنا است؟

قبل از آموزش نحوه کانفیگ مودم با اصطلاح bridging آشنا شوید. معنی این اصطلاح کانفیگ مودم در حالت دستی است. در بخش کانفیگ مودم در حالت دستی حتما باید روی سیستم عامل خود یک کانکشن اجرا کنید و هر دفعه پس از روشن کردن سیستم خود برای وصل شدن به اینترنت تلاش مجدد کنید. یکی از مزیت های کانفیگ مودم در حالت دستی این است که اگر در این بخش به اینترنت متصل نشوید گزینه eror  نمایش داده می شود که برای حل کردن این مشکل می توانید از عدد eror استفاده کنید.

کلمه pppoe چه معنایی دارد واز آن در چه مکان هایی استفاده می کنند؟

این کلمه به معنی کانفیگ مودم در حالت اتوماتیک می باشد. در این بخش نیز باید کانکشن روی سیستم خود بسازید و در حین تنظیم مودم password و username وارد کنید. مزیت این روش این است که هنگام روشن کردن سیستم خود به اینترنت متصل می شوید، به همین دلیل این روش را در مکان هایی که بیش از یک کامپیوتر وجود داشته باشد و یا از مودم wireless  استفاده می شود، به کار می برند.

کانفیگ مودم در حالت دستی به چه روش هایی انجام می گیرد؟

انجام کانفیگ مودم در حالت دستی بسیار آسان تر از روش های دیگر می باشد و شما می توانید خوتان به تنهایی این کار را انجام دهید. قبل از انجام هر کاری باید اتصالات اینترنت خود را چک کنید. سپس روش های زیر را به صورت دقیق انجام دهید.

برای شروع این کار در ابتدا باید وارد صفحه تنظیمات مودم شوید. در قسمت آدرس بار مرور گر آی پی 192.168.1.1 را باید ورارد کنید. سپس از شما password و username خواسته می شود که هر دو به صورت پیش فرض admin می باشد.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

پس از وارد کردن پسورد و یوزر وارد تنظیمات شوید و روی گزینه advancedsetup کلیک کنید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

مرحله بعدی wansetup نامیده می شود که در این بخش باید کانکشن را تنظیم کنید. برای آغاز این کار باید روی گزینه add کلیک کنید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

در مرحله بعدی باید با شرکت ارائه دهنده تماس برقرار کنید و اطلاعات مربوط به این شرکت را جویا شوید. این اطلاعات شامل دو عدد Vci,Vpi می باشد.

در مرحله بعدی باید حالت کانفیگ مودم را انتخاب کنید که به صورت دستی می باشد یا اتوماتیک. شما گزینه bridging را باید انتخاب کنید که بیانگر کانفیگ مودم درحالت دستی می باشد.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

سپس گزینه next را کلیک کنید.

در این مرحله اجرا و ساخت کانکشن به پایان رسید. برای ذخیره آن باید روی گزینه save کلیک کنید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

در مرحله بعد باید مودم را reboot کنید.

پس از انجام مراحل بالا پیام زیر را بر روی صفحه مشاهده می کنید که باید برای انجام و به پایان رسیدن آن 1 الی 2 دقیقه منتظر باشید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

 برای این که مودم به اینترنت وصل شود باید کانکشن broadband را اجرا کنید. برای این امر در ابتدا روی گزینهnetwork  راست کلیک کنید و open network and sharing center را انتخاب کنید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

در مرحله بعد روی گزینه setup a new connection or network کلیک کنید.

سپس گزینه  connect to the internet را انتخاب کنید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

 در این بخش باید گزینه  pppoe را انتخاب کنید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

 در این مرحله باید مانند روش کانفیگ مودم در حالت اتوماتیک password و username خود را وارد نمایید. سپس یک نام برای کانکشن خود انتخاب کنید و در نهایت گزینه connect را انتخاب کنید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

 برای برقراری ارتباط باید مدتی صبر کنید.

سپس به اینترنت وصل می شوید.

 در نهایت کانفیگ مودم در حالت دستی را انجام دادید و به پایان رساندید.

نحوه کانفیگ مودم در حالت دستی + آموزش تصویری

از مزیت کانفیگ مودم در حالت دستی به چه مواردی می توان اشاره کرد؟

یکی دیگر از مزیت های کانفیگ مودم در حالت دستی این است که ، امنیت بیشتری نسبت به بقیه روش ها دارد زیرا نام کاربری و رمز عبور (password,username) در صفحه مربوط به تنظیمات مودم ذخیره نمی شوند و اگر مودم شما هک شود اطلاعات شما در دسترس طرف هک کننده نمی باشد.

تفاوت روش کانفیگ مودم در حالت دستی (bridging) با حالت اتوماتیک چیست؟

  1. در حالت اتوماتیک، نام کاربری و کلمه عبور را از isp در یافت می کنید و مودم را تنظیم می کنید. در این حالت باید مودم را در vpi,vci نیز تنظیم کنید. به این ترتیب مودم به isp وصل می شود. در این روش نیازی به ساخت کانکشن نیست.
  2. اما کانفیگ مودم در حالت دستی، پورت تلفن به پل تبدیل می شود و کانکشن pppoe را باید در کامپیوتر ایجاد کنید. در این روش سیستمی که در آن کانکشن pppoe را ایجاد کرده اید به اینترنت متصل می شود و اگر سیستم های دیگری وجود داشته باشد آن ها به اینترنت متصل نمی شوند و می توان این مورد را یکی از معایب کانفیگ مودم در حالت دستی دانست.

امروزه همه از اینترنت استفاده می کنید و برای متصل شدن به آن نیازمند انجام روش هایی هستید. تمامی مراحل کانفیگ مودم در حالت دستی را مشاهده کردید. اگر روزی با چنین مشکلی مواجه شدید و نتوانستید به اینترنت متصل شوید و کانفیگ مودم خود را انجام کنید می توانید تمامی مراحل بالا را اجرا کنید و خیلی آسان این کار را انجام دهید و به پایان برسانید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام آموزش کانفیگ مودم هواوی میزارید
ممنون