مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۳ هزار دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس شوند.

ورود ۲۳ هزار کلاس اولی به مدارس در سال تحصیلی جدیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی با افزایش ۵ درصدی نسبت به پارسال به ۲۳ هزار نفر برسد، همچنین ۱۸ هزار و ۱۱۳ دانش‌آموز وارد پایه هفتم شوند.

وی با بیان اینکه گرفتن هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام به‌جز پرداخت هزینه کتاب و بیمه در مدارس دولتی غیرقانونی است تصریح کرد: هرگونه کمک اولیا به مدارس حتی به صورت داوطلبانه در هنگام ثبت نام غیرقانونی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به فعال بودن ۸ هزار کلاس درس دولتی در استان بوشهر افزود: تراکم دانش‌آموزان در استان بالا نیست، ولی به دلیل توزیع نامناسب، تراکم دانش‌آموزان در برخی مدارس غیرمعمول است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۱۴ هزار دانش‌آموز در ۱۲ هزار و ۳۶۹ مدرسه فعال در استان بوشهر تحصیل کردند.

کرمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اضافه کرد: امسال ۸۰۰ نفر از همکاران آموزش و پرورش در استان بوشهر شرایط بازنشستگی دارند که تلاش می‌شود ۲۰۰ نفر از آنان تمدید خدمت شوند.

وی یادآور شد: در مقابل ۶۰۰ نفر نیروی بازنشسته ۲۰۰ نفر نیروی استخدامی و ۱۰۰ نفر فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش استان می‌شوند که تلاش می‌شود بقیه کسری نیرو‌ها از راه اضافه تدریس، استفاده از همکاران بازنشسته و درصورت صدور مجوز، جذب نیروی حق‌التدریس تامین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تکمیل نظام جدید آموزشی با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ گفت: با استقرار این پایه تحصیلی سبد درسی دانش‌آموزان از ۲۴ ساعت به ۳۰ تا ۴۰ ساعت افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م

امسال 23هزار دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.