فرماندار دیر استان بوشهر گفت: آموزش و پرورش این شهرستان باید از هم اکنون طوری برنامه ریزی کند که با اغاز سال تحصیلی جدید در اول مهر امسال همه کلاس‌های درس معلم داشته باشند.

آموزش و پرورش دیر برای تامین معلم کافی برنامه ریزی کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمزه اعتماد روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر افزود: مدارس برای اول مهر طوری ساماندهی شود که کلاس بی معلم نداشته باشیم و مدارس کم جمعیت روستایی نیز به هیچ وجه تعطیل یا جابه جا نشوند.

وی همکاری خانواده‌ها با آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار تعلیم و تربیت فرزندان را بر دوش بکشد بنابرین همکاری اولیا در این زمینه ضروری است.

فرماندار دیر با تاکید بر خرید کالای ایرانی برای دانش آموزان افزود: مدیران مدارس توصیه کنند تا دانش آموزان برای خرید کالای ایرانی در اول مهر برای مدارس تشویق شوند.

وی با اشاره به فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دغدغه مسئولان و خانواده‌ها غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که همه دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌ها برای این کار تلاش کنند و برنامه و کلاس با انگیزه دائر کنند.

اعتماد بیان کرد: فضای ورزشی و زمین چمن مصنوعی برای کودکان و نوجوانان در سطح شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد شده است.

وی با تاکید بر یادگیری مهارت جوانان گفت: یکی دیگر از دغدغه خانواده‌ها برگزاری کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه هاست که به خانواده‌ها توصیه می‌شود با ایجاد انگیزه در جوانان دنبال شغل مرتبط با منطقه باشند.

امام جمعه دیر گفت: مقابله با برنامه روانی و عملی دشمن باید همه جریانات سیاسی کنار هم قرار بگیرند.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت آزادانه و مفید باشد و دانش آموزان هم انتخاب گر باشند.

وی گفت: استفاده صحیح از اوقات فراغت مورد تاکید دین مبین اسلام است.

امام جمعه دیر افزود: جوانان با تقویت قوه عقلانی و حرفه آموزی، شغل آینده خود را انتخاب کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیر گفت: تقویت نیروی انسانی در گرو توجه به آموزش و پرورش است

احمدعبدالله زاده افزود: در روز هفتم و هشتم تیرماه امسال در رشته‌های ریاضی تجربی انسانی زبان هنر ٨٠٣ نفر شرکت می‌کنند که امسال قریب ١٠٠ نفر افزایش شرکت کننده داریم.

وی افزود: مسئول برگزاری کنکور سراسری در شهرستان آموزش و پرورش است که با توجه به هزینه کنکور استان هم هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیر بیان کرد: امسال کلاس‌های اوقات فراغت در قالب ١٢ پایگاه با فعالیت ٥٢ مربی و عوامل اجرایی در مراکز غیر دولتی، کانون فرهنگی و سالن‌های ورزشی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین در طرح هجرت ۳ با همکاری سپاه و بسیج، اقدامات خوبی انجام می‌شود که در این زمینه نیاز به اعتبار داریم.

عبدالله زاده گفت: بینی می‌شود یکهزار و ٣٠٠ دانش آموز کلاس اولی در این شهرستان ثبت نام کنند که همه مقدمات برای ثبت نام آنان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تراکم دانش آموزان در مقطع ابتدایی در این شهرستان باعث دو نوبته شدن مدارس می‌شود که مقدمات آن در دست اجراست.

رئیس آموزش و پرورش دیر خواستار تخصیص اعتباردر بخش تجهیزات و نیروی انسانی متخصص در هنرستان‌ها شد.

انتهای پیام/م

با اغاز سال تحصیلی جدید همه کلاس های درس معلم داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.