اختتامیه سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

آغاز اختتامیه سومین جشنواره حقوق بشر آمریکاییبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزاری شد.

در این مراسم محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، اسماعیل آجرلو دبیر سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی، جمعی از شاعران و چهره‌های فرهنگی، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام محرابی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: یکی از ابزار‌های استعمار نو، حقوق بشر است. امروز حقوق بشر غربی و آمریکایی از ابزار‌های استعمار نو هستند که برای تضعیف ملت‌های مستقل و ادیان الهی به کار می‌روند.

وی با بیان اینکه امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، ادامه داد:تمام دشمنان ما دست به دست هم داده اند؛ به خصوص آمریکایی‌ها می‌گویند امسال می‌خواهیم انقلاب اسلامی ایران را سرنگون کنیم. کسانی که ادعای حقوق بشر دارند، مردم را سرکوب و بازداشت می‌کنند. قرار بود در سال ۲۰۱۹ رفراندومی در کالیفرنیا برگزار شود؛ اما با کسانی که این رفراندوم را پیگیری می‌کردند، برخورد شد.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بخشی از مردم آمریکا هستند که برخی ها نمی گذارند صدایشان به من و شما برسد بیان کرد: شک نکنید تا یک دهه آینده بخشی از ایالت آمریکا تجزیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به چهل میلیون سیاهپوست در آمریکا هستند، افزود: این افراد کمترین سطح سواد و خدمات پزشکی را دریافت می کنند از این رو برای احقاق حق آماده  حرکت هستند و به یک حامی نیاز دارند فقط هالیوود بالای 180 فیلم علیه سرخپوستان در دو دهه گذشته ساخته است و جنبش 99 درصدی همیشه به یک درصد حاکم بر آمریکا معترض بود اما آمریکا با بی توجهی به این مسائل برای تغییر در ایران از دومین جریان بزرگ تروریستی جهان یعنی منافقان حمایت می کند.

 گلریز: چرا مسولان به سرودهای انقلابی کم توجه هستند؟

محمد گلریز خواننده در این مراسم پس از تقدیر گفت: در این شرایط که در معرض هجمه های فرهنگی آمریکای جنایتکار و هم پیمانانش هستیم، متاسفانه بخشی از هزینه ها برای ترویج فرهنگ، صرف موسیقی های مبتذل می شود و برخی رسانه ها در برابر این موضوع سکوت می کنند و کارهایی را پخش می کنند که نه تنها توجیهی ندارد بلکه آن کار شعر و محتوای خاصی هم ندارد.

وی افزود:در این شرایط ایجاب می کند به سرود های انقلاب و دفاع مقدس و سرودهایی که حس مقاومت را در مردم زنده می کند توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه سرودش درباره مدافعان حرم با ارگان های مختلف صحبت کرد اما حمایت نشد، بیان کرد: در نهایت حوزه هنری مشهد با مشارکت آستان قدس رضوی به کمک ما در تهیه سرود مدافعان حرم آمدند.

گلریز تاکید کرد:چرا به سرودهای انقلابی کم توجه هستیم اگر واقعا به قیامت اعتقاد داشته باشیم از مسئولان فرهنگی ما بازخواست می شود و می پرسند چه کاری برای انقلاب و دفاع مقدس کردید.

 اسماعیل آجرلو، دبیر سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی در خصوص این جشنواره گفت: سومین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی با هدف بیان واقعیت متناقض گونه آمریکا شکل گرفت. این دبیرخانه به شکل مردمی و مستقل فعالیت خود را با حضور جمعی از فعالان فرهنگی آغاز کرد. زمانی که آغاز کردیم کسانی خرده می گرفتند این چه موضوعی است در هنگام انجام مذاکرات انتخاب کردی اما خوشحال هستیم در چند دوره اخیر، چندین بار به حقوق بشر آمریکایی اشاره کردند که این نشان می دهد اعضای دبیرخانه راه را اشتباه نرفته اند.

وی با بیان اینکه تعداد 1881 اثر را در سومین دوره جشنواره حقوق بشر آمریکایی دریافت کردیم که سهم هنرمندان داخلی 574 اثر و خارجی حدود 600 اثر بود، ادامه داد:در این دوره شاهد استقبال بی نظیر هنرمندان کشورهای دیگر بودیم.

آجرلو گفت:از چهل کشور در این دوره جشنواره شرکت کردند و در بخش علمی سه پنل برگزار کردیم.

لازم به ذکر است؛در این مراسم از کتاب جشنواره حقوق بشر آمریکایی رونمایی , از آذری، طراح تندیس جشنواره حقوق بشر آمریکایی ومعصومی اصل، فعال فرهنگی در حوزه حقوق بشر آمریکایی و محمدرضا مرادی تقدیر شد.

در این مراسم از جواد حاجی پور توران پشتی از استان البرز، محمد صدری و محمد حسین زاهدیان از تهران، حسین قاضی زاده از تهران، مرتضی رفیعی بصیری و محمد صادق کوشکی، مهدی قاضیان، محمد صادق ذوقی، محسن ابوالحسنی و مهدی سعیدی و در بخش علمی سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی تقدیر شد.

در ادامه، در بخش شعر هجو مجتبی صفری، سید محمد جواد میرصفی، مجید موسوی، فرانک حمزه زاده، پیمان طالبی، در بخش داستان کوتاه الهام زارعی، مجتبی صفری، منا اسکندری، علی بیرامی و مجتبی محمدی برگزیده شدند.

در بخش هنری جشنواره حقوق بشر آمریکایی در بخش پوستر پویا سرابی، محمد جواد پرداخته و محمد مهدی الکنانی، در بخش اینفوگرافیک مهیا ادم عارف، فاطمه ابراهیمی، مهدی شاه وردی، بهمن رضایی، مهرداد پارسافر، در بخش انیمیشن جلال پیر مرزآباد، آیت نادری، علیرضا پاکدل، در بخش کاریکاتور پیام مفاتبار و هادی اسدی، در بخش موشن گرافیک علی کریمی، حسن جمالی،محمد امین امامی برگزیده شدند.

از برگزیدگان جشنواره حقوق بشر آمریکایی در بخش جنبی می توان به مسعود حسنلو، جلال عرب نژاد، محمد مهدی خیراندیش، حامد فقهی نجف آبادی، امید استیلی و مهدی بکایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق بشر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار