مدیر طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۲ مرکز مداخله گر و متخلف در حوزه طب ایرانی و مکمل در مناطق زیر پوشش این دانشگاه درسه ماه نخست سال جاری پلمپ شد.

پلمپ ۲۲ مرکز مداخله گر در حوزه طب سنتی و مکمل در مناطق زیر پوشش دانشگاهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر مجتبوی با بیان اینکه با مکان های غیرمجاز در حوزه طب سنتی و مکمل برخورد قانونی می شود ، افزود: در سه ماهه نخست امسال از فعالیت ۴ مطب ،۵ عطاری ، ۶ درمانگاه و ۷ مداخله گر که در زمینه طب ایرانی و مکمل مداخله و تخلف داشته اند جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مراکز ارائه دهنده خدمات طب ایرانی و مکمل به صورت مستمر پایش و نظارت می شود ادامه داد:به شهروندان توصیه می شود برای دریافت خدمات طب ایرانی مانند معاینه و تجویز داروهای گیاهی، حجامت، زالو و ... به افراد غیر پزشک مراجعه نکنند.

مدیر طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در مشهد پنج سلامت کده طب ایرانی مشغول کار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ پزشک که دوره های طب ایرانی را گذرانده اند در حوزه طب ایرانی و مکمل در مشهد فعال هستند که تمرکز بر خدمات طب ایرانی مانند گیاه درمانی، حجامت، زالو و ... دارند.

دکتر مجتبوی گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به مکان های مجاز و پزشکان دارای مدرک بدون دل نگرانی خدمات خود را دریافت نمایند انجام امور طب ایرانی در مکان های غیرمجاز و نزد افراد غیر پزشک و بدون تجربه ابتلا به بیماری های خطرناک به دلیل عدم رعایت بهداشت و مسائل مرتبط دیگر را افزایش می دهد.

وی افزود: عطاری هایی که در سطح شهر فعال است زیر نظر اتحادیه خود فعالیت می کنند که افراد علاقه مند به کار داروگیاهی می توانند با شرکت در کلاس های آموزشی اتحادیه و تائید صلاحیت پروانه کسب دریافت نمایند.

مدیر طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروندان در صورت نیاز به داروی گیاهی و مشورت با افرادی که در عطاری ها مشغول کار هستند حتما گواهی کسب با مهر اتحادیه آنها را رویت نمایند.

 
انتهای پیام// ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.