رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان از دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شهروند زاهدانی خبر داد.

سرهنگ دوم  علی سرحدی رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای انقلاب شهرستان زاهدان به دادخواهی خانم ۳۵ ساله مبنی بر تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی، موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در نتیجه تحقیقات فنی، عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی که مردی ۳۱ ساله بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در زاهدان دستگیر شد.

سرهنگ " سرحدی " اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود مبنی بر اینکه بواسطه اعتماد و حضور شاکی در مرکز تعمیرات لپ تاپ وی، توانسته بود به عکس‌های شخصی شاکی دست یابد، وی را به انتشار تصاویر خصوصیش تهدید کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: با توجه به بزه انتسابی متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آن طریق با صدور قرار وثیقه، روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه امروزه با فرا گیر شدن تجهیزات هوشمند که امکان ذخیزه سازی اطلاعات کاربران را داراست، از شهروندان خواست از نگهداری اطلاعات خصوصی در تجهیزات هوشمند اکیداً خودداری کنند و در صورت فروش یا تعمیر ابزار‌های هوشمند خود ضمن انتقال اطلاعات شخصی خود بروی حافظه‌های جانبی صرفاً به مراکز تخصصی معتبر مراجعه کنند.

ودر صورت اطلاع از هرگونه فعل مجرمانه، سوال یا ابهام مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش نمایند.

انتهای پیام/ع

دستگیری عامل تهدید به انتشار تصاویر خصوصی درزاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار