شهرداری قزوین و شرکت بین المللی نورینکوچین برای اجرای پروژه تراموای شهری تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ پروژه تراموای شهری قزوین از مصوبه‌های شورای عالی ترافیک کشور و برای اجرا به این استان ابلاغ شده است.

اولین فاز این طرح از شرق به غرب برای رفع ترافیک در مرکز قزوین انجام می‌شود و در فاز دوم از شمال به جنوب اجرایی می‌شود.

شرکت چینی نورینکو اینترنشنال پیمانکار این طرح حدود ۶ ماه فرصت دارد تا کار‌های مطالعاتی این طرح را انجام دهد و برای اجرای آن اقدام کند.

استاندار قزوین در مراسم امضای تفاهم نامه گفت: تراموا از سیستم‌های حمل و نقلی است که می‌تواند با تکنولوژی‌های مختلف میزان آلودگی صوتی و بصری را بهبود ببخشد.

زاهدی گفت: با توجه به سابقه شرکت نورینکو در ایران امیدواریم سریع به نتیجه برسد و آغاز خوبی برای همکاری‌های دراز مدت داشته باشیم.

وی گفت:همه همکاران، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه با شرکت نورینکو همکاری خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت بین المللی نورینکو هم گفت: این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های دولتی چین است و در بازار ایران حدود ۴۰ سال فعالیت داشته است.

جیانگ هوانگ گفت:این شرکت از سال ۱۹۹۵ در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت خود را در بازار ایران آغاز کرد و ۲۳ سال سابقه دارد.

وی گفت: پروژه خط پنج، سه و چهار مترو تهران را انجام داده ایم و همچنین در تاسیس شرکت واگن سازی تهران با برخورداری از ۲۹ درصد سهام آن مشارکت داشته ایم.

جیانگ هوانگ افزود: این شرکت نزدیک به سه میلیارد دلار قرارداد داشته و همه طرح‌ها به انجام رسیده است.

شهردار قزوین هم در این جلسه گفت: اجرای طرح تراموا موجب افزایش کیفیت زندگی شهروندان و تو زیع عادلانه خدمات عمومی و شهری می‌شود.

صفری افزود: جابجایی زیاد در زمان کوتاه، استفاده نکردن از سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا از مزایای اجرایی شدن تواموای شهری است.

داودی رییس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این مراسم گفت: ویژگی خاص این طرح استفاده از سیستم برقی در سطح زمین است تا منظر شهری به هم نخورد.

داودی افزود: اجرای این طرح در مرکز، قزوین را به عنوان یک برند در حمل و نقل و گردشگری کشور مطرح می‌کند.

وی اضافه کرد: وجود ترموا موجب می‌شود که بخش عمده‌ای از ترافیک قزوین از میدان مینودر رفع شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: قزوین اولین استانی است که طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل ریلی آن در حال کار کردن است و باید تا آخر سال مطالعات عمومی آن انجام و از سال بعد وارد فاز عملیاتی شود.

حق لطفی گفت: مطالعات انجام شده در مجموعه شهری، طرح جامع ترافیک، بازآفرینی محله راه آهن موجب شده است که قزوین به عنوان پایلوت طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یا همان تی او دی انتخاب شود.

انتهای پیام/

امضای تفاهم نامه همکاری شهرداری قزوین و شركت نورينكو

برچسب ها: شهرداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.