به گزارش خبرنگار
نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،ساینا پنجمین خودروی ملی است که توسط مهندسان شرکت
سایپا در ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ رونمایی شد. این خودرو از پلتفرم تیبا اما از چهره ایی متفاوت بهره میبرد که میتوان به عنوان فیس لیف تیبا این محصول را معرفی کرد.
این خودرو که در دسته بندی خودروهای سدان در کلاس C قرار دارد، در ۲ تیپ EX و SX دسته بندی شده است و هر ۲ تیپ از یک پیشرانه بهره میبرند اما در امکانات رفاهی تفاوتهایی دارند.
در این خودرو از پیشرانه تیبا استفاده شده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ با حجم ۱۵۰۳ سیسی که قادر به تولید ۸۷ اسب بخار دردور ۵۳۰۰ و حداکثر گشتاورد تولیدی ۱۲۸ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ که توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. مصرف سوخت ترکیبی آن ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
ساینا EX همانطور که گفته شد در دسته خودروهای سدان قرار دارد، به طوریکه طول آن ۴۲۱۵ و عرض آن بدون در نظر گرفتن آینهها ۱۶۶۳ و ارتفاع آن ۱۴۸۴ میلیمتر است. در بخش طراحی داخلی هم نسبت به تیبا ؛ تلاشهای بیشتری شده است.
از امکانات این خودرو در بخش ایمنی میتوان به تجهیزاتی همچون سنسور پارک دنده عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت و قفل ایمنی کودک برای دربها اشاره کرد و دیگر امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نمایش دمای محیط بیرون، گرمکن شیشه عقب، آینههای جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.
در بخش ترمزها و پایداری ساینا از سیستم ترمز ضدقفل ABS و EBD , ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی استفاده کرده است.
انتهای پیام/
کارنکردن چراغ راهنما تا زمانيکه فلاشر رو يه بار روشن و خاموش کنم.(اکثرا بهنگام روشن کردن ماشين اتفاق مي افتد)
خاموش شدن چراغ مه شکن عقب بصورت خودبخود.بعضي اوقات هم که خاموشه خودبخود روشن ميشه.
روشن شدن چراغ گرمکن شيشه عق بصورت خودبخود.(بندرت اتفاق مي افتد ولي بهرحال هست.)
لرزش ماشين بهنگام روشن کردن چراغ مه شکن و يا گرمکن شيشه عقب و يا فلاشر مخصوصا درحالت درجا زياد متوجه ميشيم.(يه عده ميگن طبيعيه!؟)