یک منبع آگاه اعلام کرد ژاپن قصد دارد برای ارتقاء سامانه دفاع موشکی خود از رادار‌های شرکت آمریکایی لاکهید مارتین استفاده کند.

ژاپن رادارهای لاکهید مارتین را در خاک خود مستقر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، یکی از مقامات وزارت دفاع ژاپن که نخواست نامش فاش شود، گفت توکیو تصمیم گرفته است برای سامانه دفاع موشکی خود، از رادارهای پیشرفته شرکت آمریکایی لاکهید مارتین استفاده کند.

ژاپن قصد دارد به منظور ارتقاء سامانه دفاع موشکی خود دو رادار «ایجیس اشور» از آمریکا خریداری کند. گفته می‌شود ژاپن می‌خواهد این رادارها را در سال 2023 در خاک خود مستقر کند. هدف توکیو از خرید این رادارها، کاهش تنش‌های تجاری با آمریکا و بهبود توانایی دفاعی در برابر کره شمالی و چین است.

رویترز هفته گذشته گزارش داد دو گزینه مد نظر ژاپن، رادار «اسپای-6» شرکت ریتیون و نسخه‌ای از رادار دوربرد لاکهید مارتین بوده است.

سه منبع آگاه ژاپنی پیش از این در گفتگو با رویترز گفته بودند تصمیم توکیو به این معنی است که این کشور می‌تواند هزینه خرید این رادارها را به بودجه پیشنهادی دفاعی خود بیفزاید. این سه مقام ژاپنی نیز نخواستند نامشان فاش شود.

بودجه پیشنهادی ژاپن در حالی مطرح خواهد شد که در پی دیدار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تنش‌های منطقه‌ای در شبه جزیره کره کاهش یافته است. مقامات ارتش ژاپن همچنان کره شمالی را تهدیدی بالقوه تلقی می‌کنند و در عین حال، افزایش نفوذ نظامی چین را خطری بزرگتر می‌دانند.

انتهای پیام/

ژاپن از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین رادار می‌خرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقآی مهدی
۱۲:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
آخرین اخبار