رسانه‌های ژاپن اعلام کردند دولت این کشور مخالفت خود را با برگزاری تمرینات نظامی کره جنوبی در صخره‌های تحت مناقشه «لیانکورت» ابراز داشته است.

ابراز مخالفت ژاپن با برگزاری مانور نظامی کره جنوبی در جزایر تحت مناقشه لیانکورتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت ژاپن روز دوشنبه مخالفت خود را با برگزاری تمرینات نظامی معمول کره جنوبی در منطقه مربوط به صخره‌های تحت مناقشه «لیانکورت» یا «تاکه شیما» اعلام کرد.

خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از دولت این کشور نوشت: با توجه به نگرانی‌های ما درباره حق حاکمیت «تاکه شیما» برگزاری تمرینات نظامی کره جنوبی در این صخره‌ها کاملا غیر قابل قبول است. برگزاری چنین تمرینات نظامی از سوی سئول بسیار ناراحت‌کننده است.

خبرگزاری کیودو همچنین گزارش داد توکیو از دولت سئول خواسته است از راه‌های دیپلماتیک برگزاری چنین تمریناتی که از روز دوشنبه آغاز شده را متوقف کند. بنابر اعلام خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی هواپیمای گشتی دریایی لاکهید پی-3 اوریون، بالگرد نظامی چندمنظوره سیکورسکس یو اچ-60 بلک هاوک، ناوشکن‌های اف-15 کا و دیگر تجهیزات نظامی در تمرینات نظامی دو روزه کره جنوبی در صخره‌های لیانکورت بکار گرفته شدند. در طول این مانور نظامی که از سال 1986 میلادی آغاز شده و توسط نیروهای نظامی کره جنوبی دوبار در سال برگزار می‌‌شود، نیروهای دریایی کره جنوبی در صخره‌های لیانکورت مستقر می‌شوند.  

صخره‌های لیانکورت از سال 1954 توسط کره جنوبی اداره می‌شوند با این حال ژاپن بر سر حاکمیت سئول بر این منطقه به دلایل تاریخی با مقامات کره جنوبی اختلاف نظر دارد. ژاپن این صخره‌ها را بخشی از استان شیمانه در این کشور تقسیم‌بندی کرده است. صخره‌های لیانکورت یا تاکه شیما در زبان کره‌ای توکتو یا دوکتو شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار