امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه سفیر کشورش در بوداپست را به علت انتقاد از سیاست فرانسه در قبال مجارستان و حمایت از ویکتور اوربان نخست وزیر این کشور، از سمتش برکنار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه سفیر کشورش در بوداپست را به علت انتقاد از سیاست فرانسه در قبال مجارستان و حمایت از ویکتور اوربان نخست وزیر این کشور، از سمتش برکنار کرد.

بنابر اعلام روزنامه فرانسوی اکو، پس از آنکه سفیر فرانسه در بوداپست در نامه‌ای (تاریخ نامه ۱۸ ژوئن) خطاب به وزیر امور خارجه کشورش و کاخ الیزه، از سیاست این کشور در قبال مجارستان انتقاد کرد، امانوئل مکرون وی را از سمتش برکنار کرد و خانم پاسکال آندریانی را به عنوان سفیر جدید فرانسه در مجارستان منسوب کرد.

پس از این برکناری، مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه اعلام کرد فورنیه سفیر سابق فرانسه در مجارستان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، فشار زیادی از جانب مکرون تحمل کرد.

سفیر سابق فرانسه در مجارستان از سیاست مجاری هراسی مطبوعات فرانسه و انگلو ساکسون انتقاد کرده بود.

وی همچنین گفته بود ویکتور اروبان نخست وزیر مجارستان به کمک انتخابات، سه بار پیایی به قدرت رسید و این اتفاق برای هیچ مقام اروپایی روی نداده است. وی تاکید کرده بود سران اروپایی باید از ویکتور اوربان الگو برداری کنند چرا که وی توانست مشکلات ناشی از جنبش‌های مهاجرت‌های غیر قانونی را پیش بینی کند.

انتهای پیام/

برکناری سفیر فرانسه در مجارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار