امانوئل مکرون بر اهمیت انجام گفتگوهای آرام میان ترکیه و اتحادیه اروپا تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در پیامی با تبریک انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان در سمت ریاست‌جمهوری ترکیه، بر اهمیت انجام گفتگوهایی آرام میان آنکارا و اتحادیه اروپا تأکید کرد.

طبق اعلام کاخ الیزه، در این پیام آمده است: رئیس جمهور فرانسه به رجب طیب اردوغان تبریک می گوید و برای مردم ترکیه در راه توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورشان و عملکرد دموکراتیک مؤسسات، آرزوی موفقیت می کند.

بنابر اعلام الیزه، مکرون همچنین بر اهمیت گفتگوهای آرام میان ترکیه و اتحادیه اروپا تأکید کرد.

در بیانیه کاخ الیزه در خصوص پیام مکرون همچنین آمده است رئیس جمهور فرانسه بر پایبندی به گفتگوی محکم و صریح با رئیس جمهور ترکیه در خصوص بحران های منطقه ای ، به خصوص در مسأله سوریه و مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

گفتنی است روابط میان آنکارا و بروکسل از زمان کودتا علیه اردوغان در ژوئیه 2016 شاهد تنش هایی بوده است. مکرون در ملاقات با اردوغان در کاخ الیزه در پنجم ژانویه، پیشنهاد شراکت با اتحادیه اروپا را بجای پیوستن آنکارا به این اتحادیه  پس از 50 سال مذاکره، مطرح کرد.

همچنین شایان ذکر است اتحادیه اروپا و ترکیه توافقی در خصوص مهاجرت در مارس 2016 به امضا رساندند که بنابر آن آنکارا پذیرفت هجوم مهاجران از  ترکیه به اتحادیه اروپا را در ازای دریافت کمک های مالی کنترل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار