نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت:در بازار ارز اول اومدیم رها سازی ارزی کردیم کمتر از ۴۸ ساعت همه ارز را خریدن و از کشور خارج کردند حالا باید ارز باگونی بیاریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،کمالی پور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوص و دولت با حضور  نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور با اعلام اینکه ما چقدر توانسته ایم برای بخش خصوصی امنیت روانی ایجاد کنیم گفت: چند درصد از مصوباتی که اعمال کردیم در میدان عمل توانسته بخش خصوصی را از گرفتاری‌ها نجات بدهید.

وی افزود: چه حمایتی از تولیدات در جنوب استان کرمان انجام گرفته ما هم اکنون با بزرگترین فاجعه بخش تولید مواجه هستم واین موضوع از  رفسنجان شروع شده است.

کمالی پور با اشاره به اینکه در دنیا سابقه نداشته کسی را به عنوان تولید کننده مجازات کنند اظهار کرد: امروز تولید کنند‌ها بدهکاران واقعی بانک‌ها هستند این چه سیاستی است سیاست‌های غلط اقتصادی پشت سر هم ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در بازار ارز اول اومدیم رها سازی ارزی کردیم کمتر از ۴۸ ساعت همه ارز را خریدن و از کشور خارج کردند حالا باید ارز باگونی بیاریم.

کمالی پور با اعلام اینکه باید به این سیاست‌های درهم وبرهم  وگرفتاری های ایجاد شده برای کشور را جواب داد گفت: باید نظام مالیاتی کشور اصلاح شود تصمیم در بحران خطا است و این امر  مسکنی است که درمان ندارد.

طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان در جلسه شوارای گفتگوی بخش خصوصی با دولت با اعلام اینکه زمانی دولت از مردم خواست پول و ارز خودرا به بازار تزریق کنند مردم جوابی ندادند گفت: مردم به شرایط اقتصادی دولت اعتماد ندارند.

وی افزود: باید باز آفرینی اعتماد انجام شود تا از این گردنه سخت اقتصادی عبور کرد.

طبیب زاده با اشاره به اینکه پیمانکاران زیادی اعتماد کردند کار برای دولت انجام دادند و پولی نگرفته اند اظهار کرد: از آن طرف بانک‌ها و سازمان‌های مانند مالیات مطالبات خود را می‌خواهند و  درحالی که  دولت پولی به آن‌ها نداده است.

رییس اتاق بازرگانی کرمان گفت: خلف وعده نکنید اگر کاری انجام میشه بگین و کاری که نمی‌توانید انجام دهید وعده آن را ندهید اعتماد ما آسیب دیده است.

قوام معاون سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان کرمان در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت با اعلام اینکه توسعه صادرات نفتی برای خروج از بحران اقتصادی است گفت: در سال گذشته 20 درصد صادرات کشور با احتساب میعانات گازی مربوط به استان کرمان بوده است.
وی افزود: در امسال 112 میلیون دلار صادرات در کرمان انجام شده است که شاهد کاهش ریال آن هستیم .

قوام با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته 29 در صد کاهش صادراتی داشته ایم اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی که در باغ های پسته به وجود آمد 70 درصد کاهش صادرات پسته را امسال داریم .

رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اعلام اینکه در بین استان های کشور با کسب 99 امتیاز رتبه نخست اقتصاد مقاوتی را کسب کردیم گفت: در برنامه ششم توسعه 543 پروژه باید به بخش خصوصی واگذار شود در سال 97 باید 115 پروژه انجام شود.

وی افزود : مهمترین های پروژه های که باید در کرمان انجام شود بحث آبرسانی و فاضلاب شهری کرمان است .
انتهای پیام/ی

تولید کنندگان بدهکاران اصلی بانک ها هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.