نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به شفاف سازی بیشتر در زمینه تذکر کتبی 8 نماینده استان کرمان به وزیر ورزش مبنی بر عملکرد غیرمسئولانه مدیرکل ورزش کرمان گفت: مجلس اهرم نظارتی است و باید بر دولتی ها نظارت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر شفاف سازی بیشتر در زمینه ی تذکر کتبی هشت نماینده استان کرمان در مجلس به وزیر ورزش و جوانان به دلیل عدم نظارت این وزارتخانه به اقدامات غیر ورزشی مدیر کل استان کرمان بیان داشت: امضای بنده و 7 نماینده ی دیگر استان به دلیل گزارش های رسیده در این خصوص بوده است و از آنجایی که مجلس اهرم نظارتی است، پس باید بر دولتی ها نظارت داشته باشد.

وی از دادن هر گونه توضیح بیشتر در این زمینه، خودداری کرد.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش به آلایندگی کارخانه ذوب خاتون‌آباد اشاره کرد و افزود: طی پیگیری‌های انجام شده و مصوبه هیئت دولت تا پایان سال 97 و یا تا اوایل سال 98 آلایندگی ذوب خاتون‌آباد از بین می رود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تخصیص اعتبارات لازم به کارخانه ذوب و راه‌اندازی واحد اسید این کارخانه و سایر اقدامات انجام شده، علاوه بر کاهش آلایندگی، اشتغالزایی نیز در پی داشته است، اما کاهش آلایندگی هنوز مورد تایید سازمان محیط زیست نبوده و کارخانه ذوب موظف است طبق مصوبه هیئت دولت تا پایان سال این مقدار آلایندگی را نیز از بین ببرد.

اسدی یادآور شد: طی آلایندگی کارخانه‌ها در چند سال گذشته، نه تنها آب و تمام مرتع شهربابک آلوده شده است، بلکه این مراتع رو به نابودی کامل گذاشته و این آلودگی اثرات زیانباری بر سلامت دام و در پی آن سلامت بهداشت و تغذیه مردم داشته که با اقدامات انجام شده در مورد نیمه صنعتی شدن دامداری شهرستان و جمع‌آوری دام‌ها از مراتع به دنبال احیای مراتع و سلامت مردم شهر هستیم.

وی بیان داشت: با توجه به وجود بیش از 48 هزار دام فقط در شعاع 15 کیلومتری کارخانه ذوب خاتون‌آباد، لازمه اجرایی شدن این طرح همکاری مردم و دامداران است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی به جاده شهربابک به هرات که چند سال است به دلیل حادثه‌خیز بودن، مسیر عبور کامیون از آن ممنوع است، اشاره کرد و گفت: طی پیگیری‌های انجام شده در مورد تامین بودجه این جاده برای سال جاری ۸.۵ میلیارد تومان بودجه تصویب شده که در صورت واریز، شرکت پیمانکار مجدد کار خود را آغاز می‌کند.

اسدی افزود: بتن حدود ۳۶ کیلومتر از این جاده که بیشترین حوادث را داشته، انجام شده است و ۱۱ کیلومتر از منطقه پرخطر این جاده مانده که با رسیدن بودجه پروژه دوبانده شدن و تعریض جاده شهربابک به هرات تا پایان سال ۹۷ به طور کامل اجرا شده و این جاده به چرخه ترابری شهرستان برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: با وجود تردد تعداد زیاد ماشین‌های سبک و سنگین از مسیر شهرستان، پیگیر احداث آزاد راه شهربابک هستیم که می‌تواند به اقتصاد شهر کمک چشمگیری داشته باشد.

اسدی یادآور شد: طول این آزاد راه ۲۰۰ کیلومتر است که اجرای ۷۰ درصد آن برعهده بخش خصوصی و ۳۰ درصد باقیمانده برعهده بخش دولتی است و به زودی شاهد کلنگ‌زنی این آزادراه هستیم.

وی در مورد رفع مشکلات زیرساختی شهرستان شهربابک نیز گفت: با تصویب ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه و بازگشت مالیات و گردش مالی کارخانه‌های موجود به شهرستان و تخصیص یک درصد از فروش کارخانه‌ها به خدمات شهری و زیرساخت‌های شهرستان شاهد رشد و توسعه شهرستان در سال‌های آینده هستیم که از برکات تصویب این ماده نه تنها در شهرستان بلکه در کل کشور شاهد افزایش چند برابری بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده‌ایم‌.

اسدی در خصوص اشتغالزایی در حوزه جوانان افزود: طی برنامه، باید در یک دوره چهار ساله زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر در شهرستان شهربابک فراهم شود و هم اکنون با استقلال مجتمع مس شهربابک فضایی ایجاد شده تا بتوانیم صنایع جنبی مس را فعال کنیم که به تبع آن زمینه اشتغال فراهم می شود.

وی از طرح مطالعاتی قطار قادر آباد به میمند شهربابک یاد کرد و گفت: مقدمات طرح فاضلاب شهرستان انجام شده و با شروع آن فاضلاب شهر شهربابک وارد صنعت می شود.

اسدی در حوزه قهرمانی به موفقیت های باشگاه صنعت مس طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: زمین های چمن جوزم، دهج و روستای برفه تا آخر خرداد آماده افتتاح هستند و پیش از این نیز پایگاه های استعدادیابی استبرق، خورسند و خاتون آباد تا حدی فعال شده اند.

انتهای پیام/ب

نشست مطبوعاتی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.