مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی اصفهان گفت : در جلسه کارگروه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر شد نهاد های مختلف در زمینه آموزش رانندگی با علوم پزشکی همکاری کنند .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غفور راستین  از برگزاری نخستین جلسه کارگروه پیشگیری از حوادث در سطح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: به دنبال تنظیم سند ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر با 13 موضوع مختلف با محتوای عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر مانند مشکلات قلبی، روانی، حوادث و مصرف دارو، کارگروه دانشگاهی این سند در استان اصفهان تشکیل شد.

وی با بیان این‌که کارگروه پیشگیری از حوادث ترافیکی یکی از زیرمجموعه‌های کارگروه دانشگاهی این سند در اصفهان است، افزود: با ابلاغ رئیس دانشگاه، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان به عنوان متولی این کارگروه مشخص شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: نخستین جلسه این کارگروه با حضور اعضای داخلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از جمله معاونت درمان، معاونت بهداشتی و مرکز فوریت‌های پزشکی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه آمار و اطلاعاتی از حوادث ترافیکی جهان، ایران و استان اصفهان ارائه شد و در خصوص این‌که چه باید کرد تا در سایر بخش‌های مرتبط نیز اقداماتی در راستای کاهش حوادث ترافیکی و به تبع مصدومان و متوفیان انجام شود، بحث و گفت‌وگو شد.

راستین در ادامه گفت: در این جلسه، تصمیماتی نیز اتخاذ شد که آموزش رانندگان با کمک سایر سازمان‌های مرتبط، همکاری بخش آموزش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در خصوص آموزش ایمنی به مصدومان و ارائه راهکارهایی در زمینه‌های استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، صندلی کودک، جلوگیری از مصرف مشروبات الکلی هنگام رانندگی و پرهیز از سرعت بالا از جمله این تصمیمات بود.

وی با اشاره به این‌که استفاده از کلاه ایمنی 40 درصد کاهش مرگ و میر موتورسیکلت‌سواران را به دنبال دارد، یادآور شد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، علت نهایی فوت در تصادفات به ترتیب ضربه به سر، شکستگی‌های متعدد و خونریزی بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیشترین حوادث ترافیکی را مربوط به شهرها و در شهرها مربوط به موتورسواران دانست و ابراز کرد: عوامل خطر در بروز حوادث رانندگی به ترتیب عبارت هستند از سرعت بالا، نبستن کمربند ایمنی، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، مصرف مواد مخدر و الکل و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نخستین جلسه کارگروه پیشگیری از حوادث در سطح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار