مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: از ابتدای نوروز در هفت شهرستان استان اصفهان حضور پیدا کردیم و در پایگاه‌های این شهرستان‌ها بازدید داشتیم و همه پرسنل، نجاتگران و اعضای جوانان جمعیت در حال آماده‌باش هستند.

محسن مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: در ایام نوروز جمعیت هلال‌احمر به حالت آماده‌باش در می‌آید و ما امسال در دو طرح ایمنی و سلامت و امداد نجات نوروزی فعالیت داریم.

وی ادامه داد: در کمپ‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی که کمپ شهرستان چادگان نیز یکی از فعال‌ترین کمپ‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی  است و اعضا به بهترین شکل ممکن آن را برپا کرده‌اند، هدف کمک به بهبود رفتارهای ترافیکی و کاهش تصادفات در ایام نوروز است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای نوروز در هفت شهرستان استان اصفهان حضور پیدا کردیم و در پایگاه‌های این شهرستان‌ها بازدید داشتیم و همه پرسنل، نجاتگران و اعضای جوانان جمعیت در حال آماده‌باش هستند که به حوادث پاسخگویی لازم را داشته باشند و همچنین راهنمایی افرادی که به این کمپ‌ها مراجعه می‌کنند.

مؤمنی تصریح کرد: در دو طرح امداد جاده‌ای و ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعاً  2200 نفر در طرح‌ها شرکت دارند و با توجه به اینکه گفته می‌شود علی‌‍رغم سال‌های گذشته سفرهای نوروزی افزایش پیداکرده است، ولی حوادث کمتری داشته‌ایم.

وی بابیان اینکه آمار تجمیعی و مقایسه‌ای نوروز در پایان طرح اعلام خواهد شد، اظهار داشت: امیدواریم همکاری مردم با دستگاه‌ها و نهادهای حاضر در طرح تا پایان نوروز تداوم داشته باشد تا شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با اشاره به آمادگی جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: ما 41 پایگاه امداد و نجات نوروزی و یک پایگاه امداد و نجات هوایی داریم و در بحث طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی نیز 40 پایگاه نوروزی ثابت و سیار در سطح استان برقرارشده است و نیروهای واکنش سریع ما در 7 منطقه استان مستقر هستند و اگر اتفاقی رخ دهد وارد حادثه شوند.

مؤمنی درباره پایگاه‌های استان نیز گفت: ما همیشه در طول سال آماده هستیم؛ اما در طول نوروز آمادگی بیشتری وجود دارد که این در پایگاه‌های استان مقررشده است و تلفن 112 آماده پاسخگویی به هم‌وطنان عزیز است.

وی در مورد اجرای طرح بهرفت در پایگاه‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی گفت: این طرح درباره کاهش حوادث ترافیکی است و بهبود این کار که اعضای ما در تلاش‌اند با گوشزد به خود راننده‌ها و خانواده راننده‌ها و افرادی که در خودرو هستند تحت عناوین مختلف این را یادآوری کنند که حوادث ترافیکی را جدی بگیرند و شرایط ایمنی را لحاظ کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در توصیه به مسافرین نوروزی تصریح کرد: خواهش من این است که نکات ایمنی را جدی بگیرند و رفتارهای پرخطر نداشته باشند و سرعت مطمئنه را لحاظ کرده و علائم راهنمایی رانندگی را جدی بگیرند و ارتباط با پلیس و اورژانس و هلال‌احمر داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

 

خدمت‌رسانی نوروزی 2200 نفره هلال احمر در اصفهان

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.