استاندار ایلام گفت: ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس توطئه‌های دشمنان را یک به یک خنثی کرده و استراتژی آنان را با شکست مواجه کردند.

استراتژی دشمن در دفاع مقدس با شکست مواجه شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;قاسم سلیمانی دشتکی در مراسم بزرگداشت عملیات کربلای یک که در منطقه قلایزان مهران برگزار شد، با اشاره به تاریخ معاصر ایران قبل از انقلاب در 150 سال گذشته بیان کرد: اگرچه در گذشته به ظاهر قدرتمند بودیم؛ اما هنگامی که با روسیه و عثمانی وارد جنگ و نزاع شدیم سرزمین‌های بسیاری را از دست دادیم.

وی اظهارکرد: قراردادهای ترکمنچای و گلستان از جمله معاهدات ننگین بودند که در تاریخ معاصر ایران پیش از انقلاب به امضای پادشاهان بی‌کفایت رسید.

استاندار ایلام با اشاره به تاسیس ارتش به ظاهر قدرتمند رضاخانی، افزود: این ارتش به ظاهر قوی در جنگ جهانی دوم حتی نتوانست 24 ساعت در برابر تجاوز دشمن دوام بیاورد.

وی ادامه داد: در دوره محمدرضا شاه با کوچکترین نهیب انگلیس و قدرت‌های بزرگ بحرین را بدون کمترین مقاومتی تقدیم کردیم.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: همه این اتفاقات ناگوار در دورانی صورت گرفته است که به ظاهر دارای ارتش قدرتمندی بوده‌ایم؛ اما چون از رهبری الهی و مردمی که به نظامشان باور داشته باشند برخوردار نبودیم، همواره در منازعه با دشمنان با شکست مواجه شدیم.

وی عنوان کرد: سلاح ما در نبرد با دشمن تا بن دندان مسلح، ایمان و اعتقاد به خدا بود.

انتهای پیام/ د

صحبت های استاندار ایلام در مراسم بزرگداشت عملیات کربلای یک در منطقه قلایزان

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.