سردار بهمن کارگر گفت: امسال راه اندازی شش باغ موزه دفاع مقدس در استان های شامل اردبیل ، قم ، ایلام، مرکزی، چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار بهمن کارگر  رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در نشست خبری در ایلام با اشاره به اینکه در 15 استان کشور، موزه دفاع مقدس داریم، گفت: امسال 6 موزه دیگر در استان ها راه اندازی می شود که در دهه مبارک فجر، موزه دفاع مقدس ایلام به بهره برداری می رسد.

سردار بهمن کارگر در ادامه  با تاکید بر ثبت ملی عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران گفت: عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران که در دهم تیرماه سال 65 رخ داد، در تقویم ملی ثبت می شود که نیاز است مسوولان استان، مصوبه شورای فرهنگ عمومی را به این بنیاد بفرستند تا پیگر ثبت این روز در تقویم ملی کشور باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه دفاع مقدس از سال 93 تاکنون، بیش از 2 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است، تصریح کرد: تا سال 93، تنها 700 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در کشور به چاپ رسیده بود اما از سال 93 تا کنون بیش از 2 هزار عنوان کتاب مختلف در این حوزه منتشر شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ایلام  افزود: برنامه این بنیاد، نشر ارزش های دفاع مقدس و حمایت از نویسندگان و راویان دفاع مقدس است که در هر استان سالانه حداقل باید 30 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه در حدود 2 هزار یادمان دفاع مقدس در کشور، 9 هزار شهید گمنام دفن هستند، تصریح کرد: استان ایلام در حوزه دفاع مقدس بکر است و برنامه داریم که کاروان های راهیان نور در استان ایلام بیشتر حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ب

صحبت های  رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.