افزایش تولید نفت عربستان و شرایط اقتصادی آسیا بهای نفت خام را یک درصد کاهش داد.

کاهش یک درصدی بهای نفت در پی افزایش تولید عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، افزایش عرضه نفت عربستان سعودی و ظهور علائم کاهش سرعت روند اقتصادی آسیا باعث کاهش یک درصدی بهای نفت شد.

بهای نفت خام برنت با کاهش ۱.۰۷ دلاری، بشکه‌ای ۷۸.۱۶ دلار محاسبه شد. بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با کاهش ۹۴ سنتی، بشکه‌ای ۷۳.۲۱ دلار محاسبه شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه در پیامی توییتری نوشت «ملک سلمان» پادشاه عربستان، موافقت کرده است عرضه نفت این کشور را افزایش دهد اما کاخ سفید از این ادعای ترامپ پشتیبانی نکرد و اعلام کرد ملک سلمان قبول کرده فقط در صورت نیاز تولید نفت را افزایش دهد.

رویترز روز جمعه گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد تولید نفت عربستان به ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. برخی اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و کشور‌هایی مانند روسیه که عضو این سازمان نیستند در سال ۲۰۱۷ به طور داوطلبانه تولید نفت خود را به منظور تنظیم بازار کاهش دادند، اما حالا اتفاقاتی که از کانادا تا ونزوئلا و لیبی رخ داده و تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران که یکی از تولید کننده‌های اصلی نفت جهان است اعمال کرده نگرانی‌های جدی را در زمینه عرضه نفت کافی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار