رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی استان اصفهان گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و زور‌‌‌خانه‌ای است و دبیر‌خانه آن نیز در اصفهان در حال فعالیت است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید‌رضا اخروی با توجه به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زور‌خانه‌ای اظهار کرد: ورزش باستانی با دو بال قهرمانی و پهلوانی حرکت می‌کند و فرهنگ پهلوانی منحصر به این ورزش است و در دیگر ورزش‌ها پهلوانی کمتر دیده می‌شود.

به گفته وی ، استان اصفهان در سطح کشور از نظر تعداد زور‌خانه مقام اول را دارد ؛ 134 زور‌خانه فعال در سطح استان داریم و تعدادی نیز در دست ساخت است.

رئیس هیأت ورزش‌های پهلوانی استان اصفهان با اشاره به این‌که اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و زور‌‌‌خانه‌ای است، گفت: تا سال 1396 استان اصفهان 8 سال متوالی از نظر قهرمانی مسابقات در همه رده‌های سنی و مدیریت ورزشی توسط فدراسیون ورزش زور‌خانه‌ای مقام اول کشور را کسب کرده است؛ اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و زور‌‌‌خانه‌ای است و دبیر‌خانه آن نیز در اصفهان در حال فعالیت است.

اخروی در ادامه تصریح کرد: در لیگ نیز اصفهان همیشه رتبه اول را داشته است و در تمام مناسبت‌های برگزار شده در سطح استان این ورزش حضور فعال دارد؛ 8 سال است که 40 نفر از ورزشکاران قهرمان و پیش‌کسوتان به صورت رایگان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند وامسال مسابقات استانی قرائت قرآن و نماز برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

 

انتهای پیام/م

 

ورزش باستانی با بال پهلوانی حرکت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.