رییس هیأت ورزش های پهلوانی استان اصفهان گفت: 130 گود در استان اصفهان فعال است و در حال حاضر نیز 5 زورخانه در حال احداث داریم که اواسط سال 97 به این گودها اضافه خواهند شد.

سید رضا اخروی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به وضعیت هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه استان اصفهان گفت: ما توانستیم تقریباً به همه مواردی که در تقویم ورزشی خود ثبت کرده بودیم، دست پیدا کنیم و در مسابقات جوانان کشور در اراک  در به اضافه و منهای نود مقام اول را به دست آوردیم و در مسابقات تهران هم مقام اول کشور را به دست آوردیم.

وی ادامه داد: در دوره‌های برگزاری هم امسال موفق بودیم و برگزار کردیم و داوران ما در کردستان در دوره‌های ارتقای داوری شرکت کردند و در مجمع فدراسیون شرکت کردیم.

رییس هیأت ورزش‌های پهلوانی استان اصفهان تصریح کرد: در سال 96 بیشتر به مباحث آموزشی پرداختیم و آن‌ها را گسترش دادیم  و در شهرستان‌های نیز که 22 هیئت داریم سعی کردیم آن‌ها را فعال کنیم و هرکدام را در زمینه‌های مختلف فعالشان کنیم و مربیان و ورزشکاران را پرورش دهیم تا بتوانند خودکفا شوند.

اخروی درباره مه‌ترین اولویت هیأت در سال 97 گفت: بحث رتبه‌بندی ورزشکاران را در پیش داریم و جمع‌آوری دانش‌نامه‌هایی راجع ورزش‌های پهلوانی است تا بتوانیم گنجینه‌ای راجع این ورزش داشته باشیم.

وی درباره مهم‌ترین معضل سال 96 هیئت گفت: معضل نارسایی مسائل آموزشی مهم‌ترین مشکل ما بود و مشکلات مالی نیز چاشنی آن شده بود.

رییس هیأت ورزش‌های پهلوانی استان اصفهان اظهار داشت: سال گذشته کلاس‌های مرشدی برگزار شد که 60 نفر در آن شرکت کردند و ما با این کلاس مصوب کردیم هیچ مرشدی بدون مجوز فعالیت نخواهد کرد.

اخروی درباره مرجعیت اصفهان در ورزش زورخانه‌ای گفت: در این مورد اصفهان هنوز نتوانسته است جای خود را باز کند و ما امیدواریم با همکاری شهرداری بتوانیم این موضوع را تحقق ببخشیم و اصفهان را پایتخت فرهنگ پهلوانی کشور کنیم و در این رابطه با برخی اساتید دانشگاه صحبت کردیم و قول داده‌اند در این زمینه و گسترش فرهنگ زورخانه‌ای تلاش کنند.

وی در پایان درباره توسعه گودهای پهلوانی در استان نیز گفت: 130 گود در استان اصفهان فعال است و در حال حاضر نیز 5 زورخانه در حال احداث داریم که اواسط سال 97 به این گودها اضافه خواهند شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.