وزارت دفاع افغانستان نخستین گزارش خود را از حملات ارتش این کشور به مواضع گروه طالبان که دیروز بعد از پایان مدت آتش بس یک جانبه 17 روزه دولت انجام شد با سرخط کشته شدن 45 عضو طالبان در چهار ولایت منتشر کرد.

نتایج اولین حملات ارتش افغانستان بعد از آتش بس اعلام شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان نخستین گزارش خود را از حملات ارتش این کشور به مواضع گروه طالبان که دیروز بعد از پایان مدت آتش بس یک جانبه 17 روزه دولت انجام شد با سرخط کشته شدن 45 عضو طالبان در چهار ولایت منتشر کرد.

وزارت دفاع افغانستان روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که 24 ساعت پس پایان آتش بس و آغاز عملیات علیه مخالفان مسلح در ولایت های «ارزگان»، «قندوز»، «فراه» و «هلمند» تلفات سنگینی به طالبان وارد شد.

در این اطلاعیه آمده است که در عملیات های هوایی و زمینی نیروهای افغان در ولسوالی «چارچینو» در ولایت ارزگان هشت عضو طالبان کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند و در ولسوالی «بالابلوک» و «بکواه» ولایت فراه نیز 10 عضو طالبان کشته و چهار تن از آنها زخمی و 2 پایگاه آنها منهدم شد.

بر اساس این گزارش در ولایت «قندوز» نیز هشت عضو گروه طالبان در حملات نیروهای دولتی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند و همچنین در ولایت ناآرام هلمند نیز 19 تن از اعضای طالبان کشته و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

به نوشته ایرنا، وزارت دفاع افغانستان در صفحه اجتماعی خود در فضای مجازی از در جریان بودن عملیات نیروهایش در ولایت های غزنی، فاریاب و تخار نیز خبر داده است.

گروه طالبان تاکنون درباره این اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان اظهار نظر نکرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.