نشریه آمریکایی «واشنگتن اگزمینر» با اشاره به آتش‌بس ۳ روزه طالبان با دولت افغانستان گزارش داد که پایبندی به آتش‌بس نشان داد که رهبر طالبان کنترل خوبی بر اعضای این گروه دارد.

نشریه آمریکایی: رهبر طالبان کنترل و فرماندهی خوبی بر اعضای این گروه داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام وزارت خارجه آمریکا به «واشنگتن اگزمینر» گفت که آتش‌بس اخیر طالبان و نیروهای امنیتی افغان و پایبندی اعضای این گروه به این آتش‌بس نشان دهنده کنترل رهبری این گروه بر اعضای طالبان است.

این مقام آمریکایی با تاکید بر عدم انتشار هویتش تصریح کرد: اعضای طالبان از رهبری این گروه فرمانبرداری می‌کنند و کنترل فراوانی وجود دارد؛ زیرا زمانی که فرمان احراز آتش‌بس منتشر شد، طالبان به آن پایبند بودند.

وی ادامه داد که این آتش‌بس همچنین نشان دهنده آن بود که در میان صفوف طالبان علاقه زیادی به افغان بودن، گرامی داشتن فرهنگ این کشور و پایان یافت جنگ وجود دارد.

«الله گل مجاهد» نماینده مردم کابل در پارلمان افغانستان نیز اخیرا اظهار کرده بود که آتش‌بس سه روزه طالبان نشان داد که این گروه از قدرت بالایی برخوردار است زیرا در مدت اعلام شده در سراسر افغانستان امنیت برقرار شد و همین قدرت باعث می شود که طالبان به جنگ خود ادامه دهند.

به نوشته تسنیم، «سیداکبر آغا» وزیر دادگستری سابق طالبان نیز درباره منجر شدن آتش‌بس به برقراری صلح در افغانستان گفت: تا زمانی که به خواست طالبان مبنی بر خروج کامل نیروهای خارجی توجه نشود آتش بس نتیجه نخواهد داد و صلح نیز حاکم نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.