کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: امروز در نواحی مرکزی وشمال استان وزش باد موقتی و احتمال رگبارپراکنده باران در ارتفاعات جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: براساس نقشه‌های همدیدی وآینده نگری آسمان نیمه شمالی کمی ابری، اما در نیمه جنوبی همرا با رشدابرواحتمال رگبارپراکنده باران در ارتفاعات جنوب شرق استان، تا اواسط وقت در شهر‌های شمالی وزش باد بطور موقتی در برخی نقاط منجر به خیزش گردوخاک خواهد شد.

ملاشاهی افزود از فردا تا چهارشنبه در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بادوگردوخاک تشدید می‌شود و در نقاط مستعد توفان وگردوخاک و کاهش شدید دید رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: سرعت وزش باد ۷۰ تا ۸۵ و درساعات اولیه روز بیش از ۹۰ کیلومتر برساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان گفت: طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه در زاهدان و سایر نقاط نواحی مرکزی، نوار شرقی (میرجاوه تا سراوان) و مرز غربی استان (شورگز، بزمان، دلگان، فنوج تا زرآباد) علاوه بر افزایش غبار، وزش بادشدید و گردوخاک خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز در نواحی مرکزی وشمال استان وزش باد موقتی و احتمال رگبارپراکنده باران در ارتفاعات جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

وی در پایان افزود: از نظر دمایی تا دوشنبه در نیمه شمالی روند افزایشی دما رخ خواهد داد، اما از دوشنبه روند کاهشی دما بر نیمه شمالی استان حاکم خواهد شد آب‌های دریای عمان بویژه در بخش‌های شرقی نسبتا مواج  است.

انتهای پیام/ع

وزش باد موقتی در شمال سیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار