رئیس کمیسیون عمران گفت: آقای روحانی با سرعت در چیدمان تیمی که در کنار شما هستند تجدیدنظر و از افرادی استفاده کنید که بتوانند در شرایط جدید مقاومت کنند.

رئیس جمهور در چیدمان تیم اقتصادی دولت تجدیدنظر کندبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ تیر) مجلس در نطق میان دستور خود گفت: انتظار داریم همه رفتار‌ها در زمینه نظارت و قانونگذاری در حوزه مجلس، عملکرد قوه قضاییه در تثبیت عدالت اسلامی و همچنین انجام وظایف محوله در زمینه حل مشکلات معیشتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به حدی رسیده باشیم که دارای کمترین خطا و بیشترین کارآمدی و رضایتمندی و چشم اندازی بهتر از گذشته، پیش رو باشد.

وی افزود: اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان تأکید کردند که مجلس باید انعکاس ملت باشد، همانگونه که فضائلی، چون ایمان، اعتماد به نفس، استقلال و پایداری در ملت وجود دارد مجلس هم نباید نماد تردید، خودکم بینی، ناامیدی و بی اعتنایی به مشکلات مردم باشد.

رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد: بی تردید یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مهم روز، مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم است، امروز همگی می‌دانیم حوزه اقتصادی کشور از بیماری‌های مزمن فراوانی همچون رکود، تورم، بیکاری، رشد نقدینگی، عدم کنترل و تسلط و مهار نقدینگی، بدهی بانکی، فساد اداری، ویژه خواری و رانتخواری، قاچاق کالا، سکه و ارز، اختلاس، ورشکستگی بخشی از واحد‌های تولیدی و صنعتی و توقف تولید، افزایش واردات، خام فروشی، بحران پولی و بانکی، مشکلات زیست محیطی و آینده مبهم صندوق‌های بازنشستگی رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه هربار که به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی می‌کنیم از زبان مردم شهر‌ها و روستا‌ها این مشکلات را می‌شنویم و نمی‌توانیم مرهمی بر درد و رنج آن‌ها باشیم گفت: امروز شاهد ناپایداری معادلات بین المللی و رفتار قلدرمآبانه رئیس جمهور آمریکا هستیم که اگر سال‌های گذشته آن را پیش بینی می‌کردیم، شاهد آسیب پذیری کمتری در حوزه اقتصاد بودیم و با تدبیری مناسب‌تر از شوک‌های ناگهانی جلوگیری می‌کردیم.

رضایی کوچی ادامه داد: ماندگاری پایه‌های اصلی برجام به عنوان یک دستاورد بین المللی در حوزه سیاست خارجی دچار تردید اساسی شده است، محاسبات پیش از ورود به برجام و پس از آن به هم ریخته و به عنوان یک نتیجه منطقی باید طرحی نو نوشت و برنامه‌های جدید در عرصه‌های سیاست خارجی و روابط بین‌الملل به کار گرفت.

وی تصریح کرد: باید نارسایی‌ها را آسیب شناسی و برای هر موضوعی نسخه‌ای ارائه کرد، با توافق همه عناصر تأثیرگذار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و با حمایت‌های مردمی با محوریت مقام معظم رهبری می‌توان به برون رفت از وضع موجود دست یافت.

رئیس کمیسیون عمران افزود: جدیت نهاد‌های نظارتی و بازرسی در حوزه‌های مختلف در جلوگیری از گسترش فساد دامنه دار اداری در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی و اطمینان مردم از سلامت نظام اداری، ثبات در تصمیمات دولتی که به موضوعات روزمره زندگی مردم باز می‌گردد، از قبیل: تثبیت نرخ ارز و توقف تصمیمات غیرکارشناسی و خلق الساعه و بازی نکردن با اعصاب مردم و صاحبان مشاغل، کارگران و فعالان اقتصادی و حمایت واقعی از کالا‌های داخلی مورد توجه قرار گیرد، واگذاری امور مدیریتی به متخصصان، دانشمندان، جوانان خلاق و مبتکر و کاهش استفاده از نیرو‌های غیرخلاق و بازنشسته و بعضا فاقد توان جسمی در بخش‌های مختلف و اعتماد بیشتر به جوانان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به گرانی در حوزه مسکن اظهار کرد: امروز شاهد رشد سرسام‌آور اجاره بهای منازل مسکونی هستیم که لازم است هم با تولید مسکن به بخش اشتغال کمک کرد و هم مانع تراکم تقاضای مسکن شد.

رضایی کوچی بیان کرد: زیبنده این نظام که بر اساس پایه‌های اعتقاد دین اسلام بنا شده است، نیست که فاصله زندگی تعدادی از مسئولان و مردم عادی این قدر زیاد باشد لذا مسئولان باید مثل مردم عادی زندگی کنند، چه دلیلی دارد فرزندان آن‌ها در خارج از کشور درس خوانده و زندگی و تجارت کنند.

نماینده مردم جهرم تصریح کرد: مردم با ناکارآمدی مسئولان و تبعیض و فساد مشکل دارند، چرا در این کشور یک شبه میلیارد‌ها تومان به جیب می‌زنند، در حالی که عده‌ای برای تأمین نان مشکل دارند؛ افرادی که در ثبت سفارش خودرو با رانت اطلاعات یک شبه مالک میلیارد‌ها تومان شدند چه کسانی هستند؟ از این رو باید به کسانی که از آن‌ها حمایت شده معرفی شوند.

وی ادامه داد: کسانی که در یک روز هزاران سکه خریداری کرده و باعث تلاطم بازار شدند باید معرفی شوند، کسانی که ارز دولتی گرفته و کالای وارداتی را با نرخ ارز ۸ هزار تومانی به مردم می‌فروشند باید معرفی شوند.

نماینده مردم جهرم گفت: امروز شاهد وادادگی برخی مسئولان در مقابل شرایط اقتصادی هستیم در حالی که نیاز به مدیران جهادی و انقلابی داریم؛ مدیرانی از جنس شهید همت، شهید صیاد شیرازی، شهید خلیل مطهرنیا و شهید علی اکبر رحمانیان.

رضایی کوچی اظهار کرد:گرانی بیداد می‌کند که برای پیروزی در این جنگ باید رفتار مجاهدانه داشت و باید در خدمت مردم باشیم، اما برخی مسئولان خسته و بی انگیزه هستند و حتی سرکشی به شهرستان‌ها نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران خطاب به رئیس جمهور خاطر نشان کرد: آقای روحانی با سرعت در چیدمان تیمی که در کنار شما هستند تجدیدنظر و از افرادی استفاده کنید که بتوانند در شرایط جدید مقاومت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار