رئیس محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: با هدف حفظ محیط زیست و به منظور حذف تدریجی پلاستیک از چرخه طبیعت، از این پس کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار خریداران سبز اندیش قرار خواهد گرفت.

کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کیسه‌های پلاستیکی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،ایرج اجلالی افزود: امروزه سالانه 500 میلیارد کیسه پلاستیکی در جهان مصرف میشود و 305 میلیون تن از آن در سال دور انداخته می‌شود همچنین آمار‌ها در ایران حاکی از تولید سالانه 177 هزار تن پلاستیک است که این رقم معادل 500 تن در هر روز است.

وی ادامه داد: در ساخت کیسه‌های پلاستیکی از موادی استفاده می‌شود که اغلب سمی بوده و در حین تجزیه و حتی سوزاندن باعث انتشار گاز‌های سمی خطرناک در محیط می‌شود و این کیسه‌ها با ورود به زنجیره غذایی طبیعت ، موجب خفگی و مرگ سالانه تعداد زیادی از حیوانات می‌شوند.

رئیس محیط زیست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: در راستای افزایش توجهات به مخاطرات روزافزون مصرف پلاستیک ، بخش محیط زیست سازمان ملل متحد شعار روز جهانی محیط زیست را در سال 2018 " غلبه بر آلودگی پلاستیک" انتخاب نموده و سالانه روز 21 تیرماه از سوی فعالان زیست محیطی به عنوان روز بدون پلاستیک در دنیا نامگذاری شده است.

اجلالی افزود: این مجتمع گازی به عنوان حامی محیط زیست در راستای توسعه مجدانه چشم انداز زیست محیطی خود و به منظور حذف پلاستیک (Zero plastic) از چرخه فعالیت خود، اقدام به توزیع کیسه‌های پارچه‌ای به جای پلاستیکی در فروشگاه شهرک مسکونی شهید مهاجر نموده است.

انتهای پیام//م. ه


هدر رفت 305 میلیون تن پلاستیک در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.