استاندار خراسان رضوی گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تعامل و ارتباط با مردم است و در این مدت باید برای تقویت انسجام و اتحاد درونی بر مبنای سیره رضوی تلاش کرد.

دهه کرامت فرصتی برای تعامل و ارتباط با مردمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رشیدیان در نشست استانی شورای هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت افزود: باید از ظرفیت دهه کرامت برای ایجاد موج سرور و شادی بهره برد و با موج ناامیدی دشمنان مقابله کرد

وی افزود: مردمی بودن از رویکرد‌های اساسی برگزاری جشن‌های دهه کرامت بوده، هست و خواهد بود و به خصوص اصناف و مساجد و گروه‌های هنری به این مطلب توجه کنند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: مردم از گذشته‌ها در اینگونه ایام به صورت خودجوش عمل می‌کردند و با آبپاشی معابر، چراغانی، چیدن گلدان‌های گل و گیاه و توزیع شیرینی و شکلات و بستنی شادی می‌کردند.

رشیدیان افزود: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دشمن هدفگیری اش این است که ایده استقلال و حرکت مبتنی بر اراده ملی را از ایرانیان بگیرد و آن‌ها را نسبت به این ایده ناامید کند و برای همین همیشه تهاجم کرده و امسال تهاجمش گسترده‌تر شده است، اما مردم که صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند همیشه پای انقلاب ایستاده و دشمن را ناامید کرده اند.

وی گفت: شایسته است که قوای دیگر نیز در برگزاری جشن‌های دهه کرامت مشارکت کنند، بطور مثال شایسته است قوه قضائیه در این ایام به همین موضوع توجه کرده و به این مناسبت هم تعدادی از محکومان را با رعایت موازین و شرایط مورد عفو و بخشش قرار دهد.

استاندار خراسان رضوی افزود: امسال شعار 'خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) " برای دهه کرامت انتخاب شده است.

گفتنی است فاصله بین ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی القعده تا ولادت حضرت امام رضا (ع) در یازدهم ذی القعده در هر سال قمری دهه کرامت نام گذاری شده که با برگزاری جشن‌ها و آیین‌های شادباش در سراسر ایران مقارن است.

انتهای پیام//ح. ص
 


خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) شعار امسال دهه کرامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.