مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پروژه برقیسازی راه آهن گرمسار به اینچهبرون به طول 495 کیلومتر فردا صبح کلید میخورد، گفت: این پروژه در حد فاصل گرمسار به اینچهبرون است و با هدف افزایش حمل بارهای ترانزیت آغاز به کار خواهد کرد.
وی ادامه داد: در پروژه برقیسازی راه آهن گرمسار به اینچهبرون تنها حلقه مفقوده حد فاصل گرمسار به اینچهبرون بود و ما حد فاصل تهران به گرمسار را 4 خطه و برخی محدودههای تهران تا بندرعباس را دو خطه کرده بودیم، بنابراین تنها قسمتی که در این بخش کمبود ظرفیت داشت مسیر گرمسار به اینچه برون بود.
یزدانی تصریح کرد: در این پروژه با کشور روسیه قراردادی منعقد شد و طبق آن راه آهن روسیه 85 درصد از منابع مالی این قرارداد را پرداخت و ایران تنها از 15 درصد منابع مالی داخلی خود استفاده خواهد کرد.
معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن تصریح کرد: پروژه برقیسازی، اصلاح مسیرها نصب سازه و علایم، تأمین ماشین آلات و تجهیزات برقی از سوی کشور روسیه تأمین خواهد شد.
وی تأکید کرد: مدت قرارداد چهار ساله و با سقف وام 1.2 میلیارد یورو شروع به کار خواهد کرد.
یزدانی با اشاره به اینکه در این پروژه جابهجایی بار و مسافر انجام میشود، گفت: سرعت بهره برداری در این مسیر 120 تا 160 کیلومتر است و این مسیر در دو بخش کوهستانی و کویری قرار دارد.
معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه آهن تأکید کرد: میانگین سرعت بازرگانی در این پروژه 100 کیلومتر است و بعد از انجام مطالعات و کارهای مهندسی اولیه ساخت آن شروع خواهد شد.
وی تأکید کرد: خوشبختانه تحریمها در این پروژه اثری نگذاشته و کشور روسیه نیز اصرار بر آغاز عملیات اجرایی این پروژه را دارد.
انتهای پیام/