طاهرخانی گفت: قطار حومه ای برقی تهران_اندیشه و نیز پروژه برقی حومه ای تبریز_سهند و تهران_پردیس از مهمترین اولویت شرکت عمران شهرهای جدید است.

آخرین وضعیت احداث 4 قطار حومه ای در اطراف تهرانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب اله طاهر خانی مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری هفته حمل ونقل با بیان اینکه سیاست شهرهای جدید با هدف تراکم زدایی و تمرکز زدایی از کلان شهر به عنوان یک سیاست اصولی انتخاب شده اظهار کرد: این فرصت را به کلان شهرها می دهیم چراکه امکان زندگی راحت تر را برای ساکنان فراهم می کند و با ایجاد سیستم حمل ونقل مناسب در مناطق کلان شهرها، وجوه اصلی آن در سایر مناطق شکل می گیرد.

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی مطالعات مسیر راه اندازی مترو تهران_پردیس به طور کامل انجام شده بود، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت های مالی این پروژه بلافاصله بعد از شروع شدن حذف شد. این درحالی است که در ردیف بودجه 97،  راه  اندازی پروژه تهران_پردیس درج شده و مسیر و مطالعات مربوط به این طرح نیز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بسیاری از مردم شاهد اند که بعد از عبور از شهرهای اطراف تهران از جمله پرند و پردیس میزان ترافیک به شکل چشم گیری کاهش می یابد و این امر نشانگر ایجاد سیستم های حمل ونقلی مناسب در شهرها است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، با بیان اینکه حمل ونقل و ارتباطات یکی از وجوه محوری و اصلی تعریف شده در مناطق کلان شهر است، افزود: سعی کرده ایم طرح های جدید را در مناطق کلان شهری بابت تمرکز زدایی انتخاب کنیم.

طاهرخانی با بیان اینکه با الحاق حوزه راه و شهرسازی شرکت عمران شهرهای جدید از وحدت سیاست گذاری در حوزه راه و شهرسازی برخوردار شدند اضافه کرد: شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه حمل ونقل سه وجه مختلف را دنبال می کند که شامل حمل ونقل آزادراهی، حمل ونقل ریلی و حمل ونقل قطارهای حومه ای است.

وی تصریح کرد: در بخش حمل ونقل آزادراهی در ابتدا شرکت ساخت در آزادراه تهران_پردیس ورود پیدا کرد و در کنار آن آزادراه  تبریز سهند از جمله پروژه  های اولویت دار شرکت عمران شهرهای جدید است که ظرف مدت 12 الی 18 ماه آینده به بهره برداری می ر سد.

طاهر خانی تاکید کرد: شرکت عمران آزادراه تبریز_سهند را در دستور کار خود قرار داد و این آزادراه نقش موثری در کاهش تلفات جاده ای و مسائل موجود در کلان شهر تبریز دارد.

طاهرخانی، با بیان اینکه در اجرای طرح های آزادراهی با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقلی همکاری داریم، اضافه کرد: در حال رایزنی برای آزادراه آبیک به چرم شهر هستیم تا دسترسی پرنده به این آزادراه کامل شود و همچنین آزادراه مشهد_گلبهار_چناران از کنار شهر جدید گلبهار می گذرد و به آن متصل می شود که خوشبختانه امسال کلنگ زنی این پروژه به زمین زده شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، به مشکلات ایجاد شده در شهر هشتگرد اشاره کرد وگفت: در دهه گذشته شهر هشتگرد یکی از شهرهای جاذب جمعیت و مورد استقبال مردم تهران بود اما متاسفانه به دلیل اختلالاتی که در بخش حمل ونقل تهران ایجاد شد این شرکت با کمترین استقبال روبرو شد.

طاهرخانی در ادامه حوزه ریلی را یکی دیگر از وجوه فعالیت شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد و اظهار کرد: در حوزه ریلی و قطار برقی حومه ای مسوولیت اصلی بر عهده شرکت عمران شهرهای جدید است و احداث قطارهای برقی حومه کرج و هشتگرد در مراحل نهایی است و در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر  عامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: همچنین قطار برقی حومه ای اصفهان_بهارستان در مرحله ریل گذاری و ساخت ایستگاه ها قرار دارد که با مشارکت عمومی و خصوصی صورت گرفته است.

طاهرخانی از راه اندازی قطار حومه ای فولاد شهر_اصفهان خبر داد و تصریح کرد: بخشی از این پروژه در دست مطالعه است و همچنین قطار برقی حومه ای مشهد به گلبهار به طول 40 کیلومتر در حال اجرا است و مسیرهای موجود در این بخش آزاد شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه قطار برقی حومه ای فولاد شهر به اصفهان نیازمند به 180 میلیون یورو فاینانس است یادآورشد: خوشبختانه این مساله به تایید شورای اقتصاد رسیده است.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه قطار حومه ای هشتگرد_ کرج 25 کیلومتر، بهارستان_ اصفهان 15 کیلومتر، فولاد شهر_اصفهان 40 کیلومتر و مشهد_گلبهار 40 کیلومتر پروژه در دست ساخت است، گفت: در پروژه مترو شهر جدید پرند خط 8 مترو آن تا فرودگاه امام خمینی راه اندازی شده و ادامه این پروژه باید توسط شهرداری تهران صورت گیرد اما متاسفانه شهرداری تهران این پروژه را از اولویت های خود خارج کرده است.

وی اظهار کرد: ایستگاه مترو پرند 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته،که با مشارکت راه آهن، این پروژه به زودی راه اندازی می شود.

طاهرخانی، با بیان اینکه یک همکاری را با شرکت راه آهن در حوزه حمل ونقل عمومی آغاز کرده ایم، تصریح کرد: شرکت عمران 135 میلیارد تومان از منابع داخلی خود را  جهت دو خطه سازی راه ها پرداخت می کند و البته در این بخش تا به امروز 11 رام قطار از صبح تا بعداز ظهر در حال جابه  جایی مسافران از تهران به پرند است.

وی تاکید کرد: قطار حومه ای تهران_اندیشه در دستور کار است و منتظر تأمین اعتبار در پروژه برقی حومه ای تبریز_سهند، تهران_پردیس و شیراز _صدرا هستیم.

تصویب ضوابط طرح منظر راه های کشور در شورای عالی حمل ونقل و ترابری

در ادامه این برنامه هوشنگ عشایری مدیر عامل شرکت عمران بهسازی و شهری ایران با بیان اینکه پس از 18 ماه تلاش توانسته ایم ضوابط طرح منظر راه های کشور را روز گذشته در شورای عالی حمل ونقل و ترابری به تصویب برسانیم  اظهار کرد: این ضوابط با همکاری شرکت ساخت توسعه زیربناهای کشور و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، شرکت راه آهن و دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: این آیین نامه در 400 صفحه تدوین شده است و مقرر شده در بسیاری از راه های کشور که معماری و منظر آن بسیار قابل توجه است مورد استفاده قرار گیرد.

عشایری تاکید کرد: راه و شهر یک مسئله جدایی ناپذیر است و انتخاب مسیر مناسب جهت اجرای معماری با هویت ایرانی در برخی از راه های کشور از جمله آزادراه مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت عمران بهسازی و شهری ایران در پایان گفت: علاوه بر آزادراه تهران_شمال در مسیرهای شمشک_دیزین مسئله معماری و منظر راه برای ما اهمیت زیادی دارد و آنچه که در این راستا برایمان مهم است رعایت هویت ایرانی در معماری راه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
افتتاح قطار برقی شهرجدید هشتگرد
آخرین اخبار