کمیته حقیقت‌یاب و معاون اول پارلمان عراق در توصیه‌ای غیرالزام‌آور خواستار لغو کامل نتایج انتخابات پارلمانی اخیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، کمیته حقیقت‌یاب و همچنین معاون اول پارلمان عراق خواستار لغو کامل نتایج انتخابات اخیر در این کشور شدند.

پارلمان عراق دوره سوم خود را در حالی به پایان رساند که در انتظار بازشماری آرای انتخاباتی اخیر به سر می‌برد، حال آنکه کمیته حقیقت‌یاب پارلمانی در توصیه‌ای غیرالزام‌آور خواستار لغو کامل نتایج انتخابات پارلمانی شد.

همام الحمودی، معاون اول رئیس پارلمان -که ریاست جلسه پایانی پارلمان کنونی را به عهده داشت- گفت: روند برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر به نقطه شکی برای همه مراجع ذیربط در دولت و قوه قانونگذاری تبدیل شده است. پارلمان در این جلسه به دلیل نرسیدن به حد نصاب قانونی موفق نشد دوره کنونی را تمدید کند.

او در این خصوص گفت: «روند برگزاری انتخابات نزد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دولتی و کمیته شفافیت مورد شک است و دفتر نخست وزیری در این زمینه به صورت واضح موضع‌گیری کرده است. پارلمان نیز با به حد نصاب رسیدن برای بررسی این موضوع ثابت کرد انتخابات اخیر مختل بوده است. تمام حاضرین در این جلسه موافق بازشماری کل آرای انتخاباتی هستند، اما به نظر می‌رسد در مسیر محقق شدن این هدف موانع دشواری وجود دارد.»

انتهای پیام/

درخواست برای لغو نتایج انتخابات پارلمانی عراق

برچسب ها: عراق ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار