امسال، ۲۶۳ نفر در آزمون ورودی مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.

شرکت ۲۶۳ نفر در آزمون ورودی مدارس صدرابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری آزمون ورودی دوره دوم دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا با شرکت ۲۶۳ دانش آموز پایه نهم شهرستان‌های بروجن و فارسان خبر داد.

حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی گفت: این آزمون برای پذیرش دانش آموز در چهار مدرسه علوم و معارف اسلامی در شهرستان‌های بروجن و فارسان برگزار شد.

وی افزود: ۱۵۳ نفر در بروجن برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کرده بودند که ۱۳۲ نفر در جلسه حضور یافتند، همچنین در فارسان ۱۳۶ نفر ثبت نام کرده بودند که ازاین تعداد ۱۳۱ نفر آزمون دادند.

مرتضوی ادامه داد: از ۱۳۲ نفر شرکت‌کننده بروجنی ۷۲ نفر در دبیرستان دخترانه و ۶۰ نفر در دبیرستان پسرانه و از ۱۳۱ نفر دانش آموز فارسانی ۷۰ پسر و ۶۱ دختر باهم به رقابت پرداختند.

وی داشتن معدل بالای ۱۸ و انضباط خوب را از شرایط لازم برای شرکت در آزمون مدارس علوم و معارف اسلامی بیان و اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این آزمون به سؤالات کتبی در بخش‌های تعالیم دینی، زبان فارسی، زبان انگلیسی، ریاضی و اطلاعات عمومی پاسخ دادند.

مرتضوی با بیان اینکه اردیبهشت هر سال ثبت نام از متقاضیان ورودی دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا از دانش آموزان مستعد علمی و اخلاقی انجام می‌شود، افزود: پس از اعلام نتایج آزمون کتبی و مصاحبه عملی، ۳۰ دختر و ۲۸ پسر برای حضور در پایه‌ اول دبیرستان معارف اسلامی در هر مدرسه انتخاب و معرفی می‌شوند.

به گفته وی؛ چهار باب مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۱۳۸۵ در دو شهرستان بروجن و فارسان در حال فعالیت است.

انتهای پیام/خ

آزمون ورودی مدارس صدرا برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار