برداشت سپستان، میوه‌ای با خاصیت درمانی در شهرستان ایرانشهر آغاز شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی شریعتمداری کارشناس جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت:فصل گل دهی  درخت سپستان  اوایل بهار است و برداشت میوه آن در اوایل خرداد آغاز می‌شود و تا پایان تیر ادامه دارد.

وی افزود: سپستان درختی همیشه سبز با شاخه‌های گسترده است که ارتفاع آن به سه الی پنج متر می‌رسد و در نواحی سواحلی خلیج فارس و سیستان و بلوچستان بویژه در ایرانشهر می‌روید و میوه آن به بزرگی میوه گیلاس است.

وی با بیان اینکه سپستان گیاهی غیر بومی و از تیره گل گاوزبان است که به صورت خود رو در ایرانشهر می‌روید، ادامه داد: مردم منطقه از میوه نارس سپستان که سبز رنگ است برای درست کردن انواع ترشی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درخت سپستان در اکثر خیابانها، پارک‌ها و منازل شهروندان ایرانشهری خود نمایی می‌کند، گفت: میوه سپستان علاوه بر مصرف خوراکی برای درمان بیماری‌های استخوانی، آسم و کمر درد مفید است.

ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد و زمین‌های حاصلخیز یکی از مناطق رشد گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان است و تاکنون بیش از ۷۵ گونه گیاه با خاصیت دارویی در این شهرستان شناسایی شده است.

انتهای پیام/ع

کشت سپستان در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.