امامان جمعه اهل سنت برخی شهر‌های سیستان و بلوچستان حفظ وحدت، برادری و همبستگی را عامل مهمی برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایران و جهان اسلام ذکر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش با مهم بر شمردن حفظ وحدت، اخوت و برادری در جامعه اسلامی اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی شناخت داشتن از نقشه‌های تفرقه افکنانه دشمنان و تلاش برای خنثی سازی آن‌ها و تقویت وحدت و همبستگی در جامعه از ضرورت‌های مهم کشور و دنیای اسلام است.

مولوی محمدعلی شهنوازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه از خدمات و توجه دولتمردان به اقشار مختلف جامعه از جمله فقرا و محرومان قدردانی کرد و گفت: امیدواریم حضور وزیر جهاد کشاورزی به همراه استاندار سیستان و بلوچستان در جمع مردم خاش و آشنا شدن با مشکلات و بویژه خسارت ناشی از خشکسالی‌ها در جهت رونق اقتصادی و رفع نیاز‌های معیشتی روستائیان، عشایر و تولیدکنندگان سخت کوش منطقه مفید باشد.

امام جمعه اهل سنت خاش تاکید کرد: مردم این شهرستان سالهاست که با درد و رنج خشکسالی و معضل بی آبی مواجه هستند و نتیجه آن خشک شدن چاهها، قنوات، نابود شدن دام‌ها و کشاورزی شده است.

** حفظ وحدت رمز موفقیت کشور و جهان اسلام است

امام جمعه موقت مسجد الزهرا (س) اهل سنت ایرانشهر گفت: براساس آیات قرآن کریم وحدت مسلمانان باعث عزت آنان می‌شود.
مولوی خلیل رسولی زاده در خطبه‌های این هفته ایرانشهر شبکه‌های ماهواره‌ای را عامل ترویج سبک زندگی غربی عنوان کرد و افزود: بسیاری از مردم سریال‌های ماهواره‌ای را دنبال می‌کنند و همواره این شبکه‌ها بویژه شبکه‌های فارسی زبان به دنبال پیاده سازی سبک زندگی غربی بر نظام خانواده ایرانی هستند.

وی بیان کرد: ماهواره تاثیراتی همچون ترویج فساد و فحشا، بلوغ زودرس، تنش بین همسران، ترویج بی‌عفتی و خشونت که موجب ایجاد ارتکاب بزهکاری‌های اجتماعی است را درپی دارد.

وی تقویت مبانی دینی و اسلامی، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان، ایجاد فرصت شغلی و مسکن برای جوانان، دوری از شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های مبتذل و نظارت بر محیط دانشگاه‌ها را از مهمترین راه‌های مبارزه با فساد اخلاقی و منکرات ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.