رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در سمینار آموزشی مدیریت مصرف در ادارات و مجتمع‌های تجاری بانه، بر لزوم به مدار آمدن ژنراتور‌های برق اضطراری ادارات و دستگاه‌های دولتی و مجتمع‌های تجاری تأکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرید مظهری گفت: با توجه به کمبود ۵ هزار مگاواتی تولید برق در کشور، هیأت وزیران همه ادارات، دستگاه‌های دولتی و مجتمع‌های تجاری را مکلف به استفاده از ژنراتور‌های برق اضطراری در ساعات اوج مصرف به منظور پیشگیری از بحران خاموشی در کشور کرده است.
وی افزود: استان کردستان برای پیشگیری از اعمال خاموشی ناشی از کمبود برق مکلف به کاهش ۵۰ الی ۸۰ مگاوات از مصرف برق خود در زمان پیک شده و در صورتی که نتوانیم این میزان کاهش مصرف را مدیریت کنیم قطعا خاموشی غیر قابل اجتناب خواهد بود.
مظهری بیان کرد: کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق ادارات از دیگر تکلیف‌های هیأت وزیران به دستگاه‌های اداری و دولتی است و در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان از سوی استانداری به عنوان متولی آموزش به رابطین انرژی و نیز پایش هفتگی مصرف برق ادارات شده است.
رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، ذکر کرد: با توجه به تکلیف استانداری اکیپ‌های پایش مصرف ادارات با هماهنگی استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌ها تشکیل شده است و با بررسی مصرف ادارات، میزان رعایت بخشنامه کاهش مصرف ۱۰ درصدی مورد پایش قرار می‌گیرد و دستگاه‌های پر مصرف و کم مصرف به صورت هفتگی به استانداری معرفی خواهند شد.
وی تصریح کرد: با انجام فراخوان در سال گذشته تعدادی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه به مدار آمدن ژنراتور‌های برق اضطراری خود همکاری کردند و انتظار می‌رود امسال با توجه به نیاز شدید و احتمال بروز خاموشی شاهد همکاری بیشتر از سوی این ادارات باشیم و بر این اساس هیأت دولت وزارت نفت را مکلف به تأمین سوخت مورد نیاز از این نیروگاه‌ها با نرخ مصوب مصرف بخش صنعتی کرده است.
مظهری در ادامه اظهار داشت: تنها با اعمال راهکار‌های ساده از جمله عدم استفاده از لامپ‌های روشنایی در ساعات روز و تنظیم دستگاه‌های خنک کننده روی ۲۶ درجه و تنظیم و سرویس وسایل سرمایشی و جلوگیری از هدر رفت انرژی و نیز خاموش کردن لوازم اداری بلا استفاده در پایان ساعات اداری می‌توان مصرف برق ادارات را تا حد بالایی کاهش داد.
رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان ضمن اعلام اینکه ساعات پیک مصرف ادارات از ساعات ۱۱ الی ۱۵ تعیین شده است، یادآورشد:بالاترین قیمت مصوب برق نیز مربوط به بخش اداری است، راهکار‌های کاهش مصرف برق در بخش اداری و بخش تجاری را برای کاهش هزینه برق مصرفی تشریح کرد.
انتهای پیام/م

بالاترین قیمت مصوب برق مربوط به بخش اداری است

برچسب ها: وزارت نیرو ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.