مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت:کشاورزان کردستانی در صورت همکاری با وزارت نیرو از برق رایگان بهره مند می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هیوا لهونیان گفت:براساس بخشنامه وزارت نیرو کشاورزان در صورت عقد قراداد با شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌ها در ساعات اوج مصرف برق یعنی بازه‌های زمانی ازساعت ۱۲ الی ۱۶ و یا ۲۰ الی ۲۴ پمپاژ‌های برقی چاه‌های خود را از مدار خارج کنند از مزایای برق رایگان در طول دوره همکاری بهره‌مند خواهند شد.
وی افزود: وزارت نیرو علاوه بر مزایای برق رایگان، پاداش‌های نقدی طول دوره همکاری را نیز مصوب کرده است که به مشترکین کشاورزی همکار پرداخت خواهد کرد.
لهونیان تأکید کرد: تعداد مشترکین کشاورزی برق استان حدود ۹۵۰۰ مشترک می‌باشد و ۲۵ درصد از برق استان در ساعات اوج مصرف در این بخش مصرف می‌شود.
وی با بیان اینکه مشترکین کشاورزی حدود ۸۰ الی ۹۰ مگاوات از مصرف زمان پیک را به خود اختصاص می‌دهند، یادآور شد: در صورت همکاری این مشترکین می‌توان به کاهش مصرف استان در این ساعات امیدوار بود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه تصریح کرد: سال گذشته با فراخوان همکاری کشاورزان حدود ۲۹۰ مشترک کشاورزی با شرکت توزیع برق استان همکاری داشته اند و با مشارکت در رعایت موارد ذکر شده در قرارداد، حدود ۷ مگاوات از پیک مصرف در ساعات اوج در سال گذشته کاهش یافت.
وی یادآور شد: با توجه به همکاری این مشترکین حدود ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال در قبال بخشودگی و یا پاداش دوره همکاری به کشاورزان همکار در سال گذشته پرداخت شده است.
وی در پایان گفت: امسال وزارت نیرو با انتخابی نمودن بازه زمانی ساعات پیک شب و روز برای کشاورزان، شرایط بهتری برای همکاری فراهم نموده است و امیدواریم کشاورزان، با استفاده از این موفقیت هم با شرکت برق همکاری کنند و هم از مزایای در نظر گرفته شده بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/م

کشاورزان با  شرکت توزیع برق استان همکاری داشته اند

برچسب ها: کشاورزی ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.