رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: سرمایه گذاری یکی از راه‌های توسعه در هر منطقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه سرمایه گذاری یکی از راه‌های توسعه در هر منطقه است، بیان کرد: توجه به اصول علمی و دانش بنیان رویکرد اتاق بازرگانی فارس در امور مختلف است.

وی در دیدار اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد: بر اساس قانون، اتاق بازرگانی مشاور سه قوه در امور اقتصادی بوده، که در سال‌های اخیر نقش مشورتی خود را نظام یافته‌تر ایفا کرده است.

رازقی با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس جزء اتاق‌های برتر در کشور است، افزود: توجه به اصول علمی و دانش بنیان رویکرد اتاق بازرگانی فارس در امور مختلف بوده و بر این اساس امروز مواضع کارشناسی اتاق بازرگانی فارس بسیار قوی‌تر از گذشته است و از استادان برجسته دانشگاه‌ها در همه زمینه‌ها استفاده می‌شود که تولیدات مشورتی اتاق هم پشتوانه علمی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس  ادامه داد: در حال حاضر حضور نماینده‌های مردم فارس در مجلس و اتاق بازرگانی استان بسیار کم و کوتاه‌تر از دوره‌های قبل است و از ۱۸ نماینده فارس حداقل ۱۰ نفر از آن‌ها در اتاق بازرگانی شیراز حضور نداشته اند.

محمد صادق حمیدیان نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز تصریح کرد: استان فارس سهم ۴ دهم درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور را دارد و بر اساس آمار ۱۰ و نیم درصد اقتصاد استان در بخش صنعت و معدن، ۱۷ درصد در بخش کشاورزی، ۲۲ درصد در بخش ساخت و ساز و خدمات عمرانی و ۵۰ و نیم درصد در بخش خدمات محقق می‌شود.

وی اضافه کرد: استان فارس سومین استان در بخش منابع بانکی و بیست و هشتمین استان در پرداخت تسهیلات بانکی بوده، که ۸۰ درصد اشتغال استان در بخش خصوصی و مابقی در بخش دولتی محقق می‌شود که ۹۱ درصد ثروت استان در اختیار بخش دولتی و ۹ درصد در بخش خصوصی جاری است.

عباس ابوقداره عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس نیز اضافه کرد: اگر مسئله تولید در کشور مورد حمایت قرار نگیرد مشکلات در این بخش افزوده می‌شود، که عمده ناهنجاری‌ها در کشور ریشه در مسئله اشتغال و بیکاری دارد.

وی اظهار کرد: مهمترین رویداد در حوزه اقتصاد پرهیز ازتصمیم‌های آنی و غیر کارشناسی است که روند موجود نشان دهنده آن است، که بخش‌های تصمیم ساز در کشور و استان از نظریات و راهکار‌های بخش خصوصی بیش از گذشته بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ت

سرمایه گذاری از راه‌ های توسعه در هر منطقه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.