معاون اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه دمای حداکثر بعضی شهر‌های استان آذربایجان‌شرقی به حدود ۴۳ تا ۴۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  اشجعی معاون اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تقویت و استقرار مرکز کم‌فشاری حرارتی و مرکز پرارتفاع جنب حاره‌ای در روی فلات ایران از روز شنبه، نهم تیرماه تا روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه هوای استان به طور محسوس حدود ۳ تا درجه سلسیوس افزایش دما خواهد داشت.

وی افزود: طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه دمای حداکثر بعضی شهر‌های استان آذربایجان‌شرقی به حدود ۴۳ تا ۴۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود برای مدیریت در مصرف بهینه آب و برق تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز این افزایش دما در استان آذربایجان‌شرقی وجود داشت و موضوع بی‌سابقه‌ای نیست، گفت: اداره‌کل هواشناسی استان هر هفته اطلاعیه جوی داده و در آن به صورت روزانه دمای پیش‌بینی شده هوا را اطلاع‌رسانی می‌کند.

اشجعی متذکر شد: پیرو اطلاعیه‌های منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با ۴۱ درجه گرم‌ترین شهر و ورزقان با ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر تبریز در گرم‌ترین زمان به ۳۸ و خنک‌ترین زمان ۲۲ درجه رسیده بود.

معاون اداره‌کل هواشناسی استان توضیح داد: دمای فعلی شهر تبریز ۳۱ درجه بالای صفر بوده که نسبت به دیروز در این ساعت با یک درجه افزایش دما روبه‌رو است.

وی اذعان داشت: در سال‌های گذشته دمای برخی شهر‌های استان آذربایجان‌شرقی به ۴۵ درجه سلسیوس بالای صفر رسیده و سابقه دمای ۴۲ درجه برای تبریز نیز وجود داشته است. 

 

انتهای پیام/ش

دمای آذربایجان‌شرقی به ۴۴ درجه خواهد رسید

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.