عباسی گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای خط ملی اعتیاد بهره‌مند شدند.

اعطای وام ۲۰ میلیونی برای بکارگیری معتادان بهبودیافته/ ارائه ۴۰۰ هزار مورد مشاوره از خط ملی اعتیاد در سال ۹۶به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که امروز در ستاد مرکزی سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیا، خرید و فروش مواد مخدر است و برخورد با مافیای عرضه کننده و تولید کننده آن کار ساده ای نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خدمات مشاوره ای خط ملی اعتیاد بهره‌مند شدند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳ هزار نفر از بهبود یافتگان به صورت موردی خدمات مورد نیاز برای توانمندی را دریافت کردند.

عباسی همچنین اضافه کرد: برای کارفرمایانی که در جهت اشتغال زایی افراد بهبودیافته در مشاغل مختلف اقدام می‌کنند، تسهیلات ویژه ارائه می‌شود و در حال حاضر نیز به ازای بکارگیری هر یک از افراد بهبودیافته از اعتیاد مبلغ ۲۰ میلیون تومان به کارفرما پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: آخرین شیوع شناسی اعتیاد در سال ۹۴ و توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و با همکاری سازمان بهزیستی کشور انجام شد و در تمام دنیا نیز پیمایش اعتیاد هر ۵ سال یک بار صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: در اواخر دی ماه سال گذشته سازمان بهزیستی یک شیوع شناسی در خصوص سایر آسیب‌های اجتماعی در کشور انجام داد و نتیجه آن طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

عباسی همچنین تصریح کرد: ۹۳۲ کودک معتاد پس از طی دوره درمان در سال ۹۶ وارد مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی کشور شدند و تحت پوشش حمایت های لازم قرار گرفتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ما اجازه ورود به حریم خانواده‌هایی که کودک در آنها در معرض خطراتی چون اعتیاد و کودک‌آزاری است نداریم، اما در مواردی تیم‌های محله محور بهزیستی آمار کودکان فوق را به طور دقیق استخراج کرده و به دستگاه‌های مسئول در این حوزه ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار