مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: برای گذر از معضل بی آبی تابستان امسال در این استان راهکار‌های کارشناسی وجود دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالاحد ریگی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با مشکلات بی آبی فراوانی مواجه است و بیشتر منابع آبی خشک شده و یا در ماه‌های آینده خشک می‌شود.

وی افزود: از پنج هزار و ۵۹۴ روستای سیستان و بلوچستان، سه هزار و ۲۴ روستا فاقد هرگونه شبکه آبرسانی هستند که هزار و ۲۵۷ روستا با جمعیت ۲۵۱ هزار نفر با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی گفت: پیشنهادات آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان حفر ۱۷۳ حلقه چاه جایگزین، کف شکنی ۱۸۸ حلقه چاه، تداوم آبرسانی سیار و تخصیص ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار است.

ریگی ادامه داد: هم اینک ۱۹ حلقه چاه حفر شده و سه چاه دیگر در حال حفاری است تا تعداد چاه‌ها به ۱۷۳ حلقه افزایش یابد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۵۰ حلقه چاه کف شکنی شده و حفر هفت چاه دیگر در حال انجام است.

وی استفاده از ظرفیت منابع طبیعی، اجرای طرح‌های آبخیزداری در نزدیک چاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت آبرسانی دستگاه‌های اجرایی و دهیاری‌ها را از دیگر پیشنهادات برای گذر از مشکل بی آبی عنوان کرد.

ریگی تداوم آبرسانی سیار در هزار و ۲۵۷ روستا و اضافه کردن ۵۰۲ روستای متقاضی آبرسانی سیار را از طرح‌های پیشنهادی برای برون رفت از معضل بی آبی در تابستان گرم امسال سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: ۲۴ درصد روستا‌های با آبرسانی سیار کشور در این استان وجود دارد.

وی گفت: از مجموع ۶۱۳ چاه آب سیستان و بلوچستان هم اینک ۱۴۶ چاه آب روستایی خشک و ۱۸۷ چاه نیازمند کف شکنی فوری است.

انتهای پیام/گ

 معضل بی آبی در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار