مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی گفت:خشکسالی‌های اخیر و کاهش میزان بارندگی به خصوص در سال گذشته که موجب کاهش تولید در بخش نیروگاه‌های برق آبی شده است.

خشکسالی‌های اخیر موجب کاهش تولید در بخش نیروگاه‌های برق آبی شده استمحمدرضا مزینی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، گفت: همکاری مردم با سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف برق به ویژه مدیریت مصرف در ساعات اوج بار کمک شایانی به این صنعت برای تأمین برق مطمئن و پایدار برای تابستان 97 خواهد کرد.

 
وی گفت:در همین راستا هفته دوم تیرماه (9 الی 15 تیر) به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف برق در استان خراسان نامگذاری و امید است با همراهی و مشارکت مردم شاهد تداوم خدمات صنعت برق و برقراری مطلوب جریان انرژی در تمامی مناطق باشیم.
 
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی برگزاری جلسات آموزشی و نشست‌های تخصصی با هر یک از اقشار جامعه، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری، اطلاع رسانی و توزیع بسته‌های آموزشی، تبلیغات میدانی  را از برنامه‌های این هفته برشمرد.

مزینی با بیان این نکته که شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی به حدود یک میلیون و دویست و چهل هزار مشترک در سطح استان خراسان رضوی ارایه خدمت می‌کند گفت: مشترکین کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین مصرف در سطح استان را دارند به گونه‌ای که حدود 52 درصد از مصرف برق در سطح مشترکین توزیع برق خراسان رضوی به کشاورزی، 24 درصد به مصارف خانگی و حدود 13 درصد به بخش صنعتی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ساعات اوج بار در فصل تابستان از حدود 11 صبح الی 15 و از ساعت 19 الی 23 می‌باشد، افزود: در صورتی که مشترکین گرامی مصارف خود را به ساعات غیرپیک بار منتقل کنند و در این ساعت از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند قطعاً مشکلی در تأمین برق نخواهیم داشت.

مدیر عامل توزیع برق استان خراسان رضوی  گفت: مشترکین گرامی می‌توانند با رعایت چند نکته مهم ضمن کمک به صنعت برق در تأمین انرژی لازم، صرفه جویی خوبی در هزینه‌های برق مصرفی خانوار نیز داشته باشند.
 
مزینی استفاده از لامپ‌های کم مصرف و LED استاندارد، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از قبیل: ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی و... در ساعات پیک بار، توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم برقی، استفاده از دور کند کولر‌های آبی و نصب سایبان را به عنوان مهمترین راهکار‌های مدیریت مصرف برق معرفی کرد.
 
وی گفت: در خصوص استفاده از کولر‌های گازی که متاسفانه به شکل نامناسبی رواج پیدا کرده، استفاده از انواع کولر‌های استاندارد کم مصرف و توجه به تنظیم دمای مناسب خنکی (23 تا 25 درجه) را ضرروی است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با اشاره به پروژه‌های کاهش پیک بار در بخش‌های کشاورزی و صنعتی همکاری این دو بخش را بسیار مهم و ضروری توصیف کرد و ابراز امیدواری نمود با توجه به طرح‌های تشویقی خوبی که تعریف شده شاهد همکاری مناسبی از سوی این عزیزان باشیم.
 
مزینی گفت: پیک بار شرکت در سال گذشته 5/1326 مگاوات بود که با همکاری و همراهی مشترکین صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری در طرح‌های تشویقی پیک سایی و با مدیریت و مصرف بهینه برق از سوی مشترکین خانگی، در تابستان سال گذشته از بابت کمبود تولید، خاموشی نداشتیم که امیدواریم با همکاری مردم، از پیک برق تابستان سال جاری نیز به خوبی گذر نماییم.

مزینی از صاحبان چاه‌های کشاورزی و صنایع استان دعوت کرد با انعقاد قرارداد همکاری با شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی در بازه زمانی پیک بار تابستان، ضمن کمک به صنعت برق از تخفیف‌ها و پاداش‌های در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام//ا.س
 

آغاز هفته صرفه جویی در مصرف برق در خراسان رضوی

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.